کد خبر: 9920
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
ماهی پرورش

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دامغان گفت: سه طرح بزرگ تولید دام، طیور و آبزیان در دامغان به مناسبت هفته بسیج بهره‌برداری شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدحسین تقی‌پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: این سه طرح با اعتبار پنج میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت. 

وی ادامه داد: دامداری ۱۵۰ راسی دام سبک زیر نظر یک نیروی بسیجی در روستای دروار ایجاد شد و برای ایجاد این دامداری، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. 

تقی‌پور اظهار داشت: یک واحد پرورش مرغ گوشتی نیز در این هفته با صرف ۲ میلیارد ریال هزینه در روستای وامرزان بهره‌برداری شد.

وی اضافه کرد: این مرغداری ۱۰ هزار قطعه ای برای سه نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. 

تقی‌پور خاطر نشان کرد: پنج استخر پرورش ماهی نیز از نوع پیشرفته گرمابی با ایجاد اشتغال برای چهار شغل در روستای بَک افتتاح شد که در هر استخر یکهزار ماهی پرورش داده می شود. 

وی افزود: این پنج استخر در زمینه پرورش ماهی تیلاپیا فعالیت می‌کند که با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه ایجاد شده است و از این مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بوده است. 

 فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دامغان گفت: ایجاد این واحدها از جمله فعالیت‌های زودبازده، کم خرج و پردرآمد است که می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال باشد.

بیش از ۵۰۰ برنامه در قالب ۶۸ عنوان در طول این هفته بسیج امسال در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شهر و روستا برگزار شد. 

شهرستان دامغان دارای ۱۸ قشر، ۱۰۷ پایگاه بسیج و ۳۰ هزار بسیجی سازمان یافته است.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =