ساخت و ساز

جهادگران گروه بسیج دانشجویی شهید عبداللهی، همواره پای کار هستند و اخیرا ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان در نوار مرزی جلفا احداث کرده اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، جهادگران همه جا حضور دارند، حتی از سردی هوا و دور بودن راه نیز تردیدی به خود راه نمی‌دهند و هر بار با شور و اشتیاق خاصی برای خدمات رسانی در روستاهای دورافتاده و محروم، آستین همت را بالا می‌زنند.

روستاهای دورافتاده همان روستاهایی که از مزیت‌های بسیاری محرومند اما تا دلت بخواهد مهربانی و همدلی میان جهادگران حاضر در این روستاها موج می‌زند تا جایی که حتی اهالی روستا نیز کمک حال آنان برای اتمام سریع احداث مساکن می‌شوند.

زمانی که حرف ساخت سرپناه در میان باشد همه پای کارند تا قبل از اینکه سوز و سرمای برف از راه برسد، سقفی بالا سر نیازمندان باشد تا دلشان گرم شود. حالا گروه جهادی دانشجویی شهید عبداللهی، جمعی از جهادگران بسیجی با اقشار مختلف مردمی را دور هم گرد آورده که روز و شب را به هم گره می‌زنند تا خانواده‌ای بی سقف نماند.

تأمین ۱۰۰ خانه برای مرزنشینان محروم از خانه

سرپرست گروه جهادی دانشجویی شهید عبداللهی شهرستان جلفا می‌گوید: فعالیت گروه جهادی شهید عبداللهی طی سالهای گذشته با مجوز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان شروع شده و اکنون با عنوان مرکز نیکوکاری تخصصی مسکن شهید عبداللهی شناخته شده است.

عضویت ۹۰ نفر در گروه جهادی

علی زینالی با اشاره بر فعالیت ۹۰ نفر در این گروه ادامه می‌دهد: فعالیت گروه جهادی دانشجویی شهید عبداللهی در سال ۱۳۹۰ آغاز شده و طی هر سال، حدود ۱۰ ساختمان در اکثر روستاهای محروم در شهرستان‌ها را احداث کرده است.

وی بیان می‌کند: خانه‌های احداث شده عمدتاً با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، شورا و دهیارها، پایگاه‌های مساجد و برخی از روحانیون، خیرین و البته با همکاری مردم نیز انجام می‌گیرد.

احداث بیش از ۱۰۰ منزل در روستاهای دورافتاده

به گفته سرپرست گروه جهادی دانشجویی شهید عبداللهی، این گروه جهادی در روستاهای قره بلاغ، شاهمار، شجاع، سیه رود، اشتبین و … حضور یافته و بیش از ۱۰۰ منزل را برای مرزنشینان محروم از خانه احداث کرده‌اند.

آماده سازی بارگاه حضرت جرجیس (ع) در شهرستان جلفا یکی از سخت‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های گروه جهادی بسیج دانشجویی بود

وی توضیح می‌دهد: این پروژه‌ها به صورت استاندارد در ۵۰ مترمربع زیربنا و با نظارت بنیاد مسکن انجام می‌گیرد.

زینالی می‌گوید: آماده سازی بارگاه حضرت جرجیس (ع) در شهرستان جلفا یکی از سخت‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های گروه جهادی بسیج دانشجویی بود که حدود ۹۰ نفر در ۷ گروه در این پروژه سازماندهی شده بودند.

وی می‌گوید: گروه جهادی بسیج دانشجویی شهید عبداللهی از کمک‌های خیرین بومی و غیر بومی بهره‌مند می‌شود که در این راستا حدود ۲۰ نفر از بانوان طلبه، دانش آموز، اساتید، دانشجویان و هم‌چنین از اقشار مختلف جامعه نیز حضور داشته و هم‌پای گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند.

فعالیت ادامه دارد

در تمام روزهای تعطیل سال به فعالیت خود ادامه می‌دهیم، این را سرپرست گروه جهادی دانشجویی شهید عبداللهی گفته و ادامه می‌دهد: به نوعی فرهنگ سازی و نهادینه شده است که بسیاری از روستانشینان هنگام ورود به روستاها با گروه‌های جهادی همراه می‌شوند.

وی از آماده باش ۷ گروه جهادی بسیج دانشجویی شهید عبداللهی خبر داده و می‌گوید: در حوادث غیرمترقبه حدود ۲۲ نفر در ثانیه‌های اول برای امدادرسانی به محل اعزام می‌شوند.

زینالی بیان می‌کند: بنابر اعلام نیاز حضور جهادگران در سامرا، حدود ۳۰ نفر از نیروهای متخصص بعد از وضعیت قرمز کرونا به سامرا اعزام خواهند شد.

وی اضافه می‌کند: جهادگران گروه جهادی دانشجویی شهید عبداللهی در طی ۴ مرحله حدود ۱۲ تا ۳۲ نفر به کرمانشاه اعزام شده و در مرحله‌های امداد و ساخت مسکن در روستاهای سرپل ذهاب نیز حضور یافته‌اند.

اعزام جهادگران به روستاهای مختلف

وی سایر فعالیت‌های جهادگران را چنین برشمرد که در لرستان، گلستان، زلزله میانه و ورزقان به صورت فعال حضور یافته و در زلزله میانه نیز دو ساختمان ۷۵ متری برای خانواده دانش آموزانی که در این حادثه جان خود را از دست داده بودند احداث شده است.

جهادگران گروه جهادی دانشجویی شهید عبداللهی در طی ۴ مرحله حدود ۱۲ تا ۳۲ نفر به کرمانشاه اعزام شده و در مرحله‌های امداد و ساخت مسکن در روستاهای سرپل ذهاب نیز حضور یافته‌اند

سرپرست گروه جهادی دانشجویی شهید عبداللهی بیان می‌کند: در کنار فعالیت‌های عمرانی و احداث خانه برای محرومان، این گروه جهادی در تأمین جهیزیه، اقلام ضروری مورد نیاز و بسته معیشتی در مناطق محروم نیز فعال بوده است که به عنوان مثال می‌توان به توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی و ۲۸۰۰ پرس غذا در سال جاری در روستاهای دورافتاده شهرستان جلفا اشاره نمود.

وی در پایان به خبرنگار هر هفته می‌گوید: از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی می‌توان به دوخت و توزیع ۵۰ هزار ماسک اشاره کرد که تعدادی در روز اربعین در کربلا توزیع شد و هم‌چنین ضدعفونی معابر و روستاهای دورافتاده نیز با بیش از ۵۰ لیتر مواد ضدعفونی انجام گرفته است.

اینجا همه دست به دست هم داده‌اند حتی دکتر دندانپزشکی که می‌گوید: وقتی قرار است که برای ارائه خدمات به روستاهای دورافتاده اعزام شویم، با شور و شوق خاصی حتی یک ساعت زودتر از خواب بیدار می‌شوم.

دکتر ابوالفتح نصرتی ادامه می‌دهد: از روزی که این گروه جهادی تشکیل شد من نیز حضور دارم و در کنار سایر ارائه خدمات در روستاهای دورافتاده، من نیز به عنوان یک دندانپزشک، خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه می‌دهم.

وی اضافه می‌کند: آمار بیماران از دستم خارج شده اما در روستاهای کمار علیا و سفلی، پیرکندی نیز حضور داشته‌ام.

وی ادامه می‌دهد: من به عنوان پزشک این کشور که با هزینه بیت المال و بودجه همین کشور تحصیل کرده‌ام وظیفه خود می‌دانم که در روستای دورافتاده و محروم که افراد، توان مالی ندارند به طور رایگان خدمات ارائه کنم و حتی برای ارائه خدمات رایگان نیز هیچ منتی ندارم.‌

خدمت به دولت و نیازمندان

خدمت به دولت و نیازمندان، در زمره اهدافی است که در این گروه‌های جهادی عضویت دارم، این را طلبه ۲۰ ساله‌ای می‌گوید که از اواخر سال ۱۳۹۷، در بخش عمرانی و فرهنگی، سخنرانی، اقامه نماز، تهیه جوایز و اهدای آنها فعالیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد مبشری ادامه می‌دهد: در روستاهای الوان، شاهمار، کنار سفلی و علیا نیز حضور داشته‌ام.

همواره در صحنه هستند تا جایی که حتی یک ساعت زودتر از خواب بیدار می‌شوند تا راهی روستاهای دورافتاده شوند؛ این یعنی ایثار و از خودگذشتگی و از همه مهم‌تر از یاد نبردن هم‌نوعانی که آبرومندانه نیازمند کمک و همدلی هستند.

گروه جهادی بسیج دانشجویی شهید عبداللهی هر روز پای کار هستند از سخنرانی و تهیه جوایز طلبه ۲۰ ساله گرفته تا ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی که معتقد است خدمت به مردم، وظیفه اوست؛ کاش هیچوقت مهربانی و یک‌رنگی رنگ نبازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =