ماشین آلات کشاورزی

رئیس اتحادیه ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران گفت: درحال‌حاضر دچار پدیده خودتحریمی در کشور شده‌ایم و بی‌شک بالاترین عدم‌قطعیت در فعالیت‌های اقتصادی مربوط به حوزه زراعت و کشاورزی است.

علی توسطی در گفت‌وگو با روستانیوز اظهار داشت: در سال‌های اخیر کشاورزان با مشکلاتی عدیده‌ای ازجمله خشک‌سالی، انواع آفات، وقوع سیلاب، مشکلات قیمت‌گذاری نامناسب، نبود بازاررسانی و... مواجه بودند؛ اما در سال‌جاری افزایش هزینه‌های تولید، کمبود تجهیزات و افزایش قیمت‌ ادوات کشاورزی به مشکلات این قشر افزوده‌ و این موضوع باعث دلسردی کشاورزان برای تداوم کشت‌های بعدی شده است. کشاورزان با توجه به گرانی ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی دیگر نمی‌توانند به فکر مکانیزه‌کردن کشت و تولید انبوه باشند؛ زیرا با توجه به این گرانی افسارگسیخته ادوات و ماشین‌آلات به‌ویژه تراکتور، هنوز قیمت محصولات کشاورزی ثابت است و کشاورز حتی قدرت خرید حداقل ادوات موجود در بازار را هم ندارد. 
وی گفت: علت اصلی این نابه‌سامانی‌ها، عدم‌ثبت سفارش تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی فاقد تولید داخل یا عدم‌تکافوی نیاز داخلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وضعیت به‌خوبی نشان می‌دهد که ما دچار خودتحریمی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =