کد خبر: 9872
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
شیر

یک فعال صنعت لبنیات گفت: فروش انواع محصولات لبنی نزدیک به ۵۰ درصد کاهش داشته و بسیاری از کارخانجات میزان دریافت شیر خام و تولید خود را کاهش داده اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد صیادیان فعال صنعت لبنیات با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت محصولات لبنی به دنبال افزایش قیمت شیر خام، گفت: به دلیل بالا رفتن هزینه تمام شده تولید، کارخانجات راهی جز بالا بردن قیمت محصولات خود نداشتند، چون آن‌ها نیز شیر خام را با قیمت بیش از کیلویی ۴۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه این افزایش قیمت به شدت فروش صنایع لبنی را کاهش داده، گفت: در برخی محصولات تا ۵۰ درصد هم کاهش فروش داریم و برخی از مردم لبنیات را از سفره خود کنار گذاشته اند.

مدیرکارخانه صنایع لبنی کلهر نتیجه این کاهش فروش را کاهش تولید کارخانجات دانست و افزود: زمانی برخی از کارخانه‌ها ۶۰۰ تن در ماه شیر خام دریافت می‌کردند، اما اکنون این میزان به ۲۰۰ تن رسیده، چون فروش و تولید چندانی ندارند.

صیادیان افزود: با ادامه این روند شاهد رکود بیشتر صنایع لبنی خواهیم بود و همین صنایع موجود نیز مجبورند ظرفیت خود را دوباره کاهش دهند.

او با بیان اینکه زمانی ۲۱ کارخانه لبنیات در کرمانشاه داشتیم، گفت: اکنون فقط سه کارخانه فعال مانده است.

این فعال صنعت لبنیات گرانی فراورده‌های لبنی را یک چرخه دانست که از تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز گاوداری‌ها شروع می‌شود و در نهایت به مصرف کننده می‌رسد و ادامه داد: اگر بخواهیم این چرخه مدیریت شود باید نهاده دامی کافی در اختیار گاوداری‌ها قرار گیرد و لازم است دولت حمایت‌هایی در این زمینه انجام دهد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =