روستای زواریان

دهیار روستای زواریان گفت: روستای زواریان در سال‌های گذشته حدود ۱۰۰نفر جمعیت داشت، اما به‌دلیل ایجاد امکانات و زیرساخت‌هایی همچون گاز، آب و... که دهیاری برای روستا فراهم کرد، جمعیت روستا افزایش یافت و بسیاری از افراد که به شهر مهاجرت کرده بودند، به روستا بازگشتند. با این حال، با وجود این‌که روستای زواریان در مجاورت شهرک صنعتی و منطقه ویژه سلفچگان قرار دارد، کارخانه‌ها از نیروهای بومی استفاده نمی‌کنند و جوان‌های ما بیکار مانده‌اند. این نبود شغل برای جوانان، سبب مهاجرت دوباره از روستا به شهرها شده است.

به گزارش روستانیوز، محمدحسین بافرانی اظهار کرد: سنگ‌فرش و آسفالت معابر، جدول‌گذاری، ساخت ساختمان دهیاری و نانوایی، نصب کانکس آتش‌نشانی، نصب منبع بزرگ ذخیره آب شیرین و لوله‌کشی در معابر ازجمله اقدامات دهیاری است. طرح هادی نیز سال ۸۸ در روستا اجرا شد، اما به اتمام نرسید و مسئولان قول دادند که امسال این طرح را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: یکی از ایراداتی که در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور درخصوص رسیدگی به مشکلات روستاها وجود دارد، این است که ماه‌ها طول می‌کشد تا به مشکلات رسیدگی شود. باید بوروکراسی‌ اداری برای روستاییان از میان برداشته شود؛ برای مثال چند ماهی است که منتظریم آب منطقه‌ای جواب استعلام مسیل‌ها را بدهد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
بافرانی اضافه کرد: روستای زواریان حدود ۴۵۰ نفر جمعیت دارد که ۲۰۲ نفر از آن‌ها ثابت هستند. شغل مردم نیز کشاورزی و دامداری است و محصولات عمده کشاورزی و باغی روستا شامل جو، زردآلو، سیب و بادام است.
دهیار روستای زواریان با ابراز نگرانی از آینده این روستا خاطرنشان کرد: در روستا یک معدن طلا پیدا شده است که  اگر قرار باشد در رابطه با این معدن طرحی اجرایی شود، احتمال این‌که روستا کاملاً از بین برود، وجود دارد. گفتنی است، روستای زواریان از توابع بخش سلفچگان در استان قم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =