56

در راستای معرفی تعاونی‌های موفق تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان یزد، شرکت تعاونی روستایی ابرار شاهدیه به عنوان یکی از تعاونی‌های موفق استان یزد معرفی شد.



به‌گزارش «روستانیوز» به‌نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد، محمدعلی میرجلیلی، مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی ابرار شاهدیه شهرستان یزد، در خصوص تاریخچه تأسیس، ترکیب اعضاء، اهداف و سرمایه این تعاونی اظهار داشت: شرکت تعاونی روستایی ابرار شاهدیه شهرستان یزد در سال ۱۳۵۲ به شماره ثبت ۱۶۲ تأسیس شد و هم‌اکنون با سه‌هزار و ۲۱۴نفر عضو و سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان در زمینه خدمات‌رسانی به اعضاء (تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و لوازم مورد نیاز اعضاء) فعالیت دارد.
وی در ادامه در خصوص ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و توانمندی‌های این تعاونی افزود: تعاونی روستایی ابرار شاهدیه شهرستان یزد دارای یک باب مرکز عرضه نهاده‌های دامی و کشاورزی، یک باب فروشگاه مصرف و یک باب مرکز عرضه است که کشاورزان و روستاییان منطقه مایحتاج زندگی روزمره خود را به قیمت تعاونی از این فروشگاه و مرکز عرضه خریداری می‌کنند.
میرجلیلی اظهار داشت: تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در سطح منطقه، تأمین و عرضه مایحتاج کشاورزان و روستاییان، خرید و فروش محصولات تولیدی کشاورزان منطقه، توزیع خوراک دام بین دامداران منطقه، فرآوری محصول زیتون از شاخص‌ترین فعالیت‌های تعاونی روستایی ابرار شاهدیه است. 
گفتنی است این تعاونی به منظور بـالابردن سـطح زنـدگی اعضاء، تـأمین و توزیع کود و سم مورد نیاز کشاورزان، تهیه و توزیع بذور گواهی شده، تهیه مواد خوراکی و فروش آن به کشاورزان به پایین‌ترین نرخ بازار، خرید محصولات کشاورزی تولیدی کشاورزان منطقه به بالاترین قیمت بازار و بازاررسانی محصولات کشاورزی منطقه فعالیت دارد و سه‌هزار و ۲۱۴نفر از کشاورزان و روستاییان شاهدیه، شحنه، خیرآباد، عیش‌آباد و محمدآباد عضو تعاون روستایی ابرار شاهدیه شهرستان یزد هستند. راه‌اندازی و تجهیز یک واحد سردخانه محصولات کشاورزی در منطقه هم از جمله چشم‌اندازها، طرح‌ها و برنامه‌های آتی شرکت تعاون روستایی ابرار شاهدیه شهرستان یزد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =