ناصری

فرماندار بیرجند با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم کمک کنند تا با حداقل‌ها این دو هفته محدودیت را بگذرانیم، گفت: ابلاغیه‌ای صادر شده که دستگاه‌های خدمات رسان در این دو هفته به دلیل بدهی خدمات آب، برق و گاز را قطع نکنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی ناصری اظهار کرد: در اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای ابلاغیه ملی ابلاغ شده و مسئولیت اجرا و همسان‌سازی شرایط شهرستان‌ها با فرمانداران است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص شهرستان‌ها توسط فرمانداران با حضور دستگاه‌های مرتبط جلساتی برگزار شد، افزود: باتوجه به تجربیات فروردین‌ماه، اکنون در سه سطح محدودیت داریم که شامل محدودیت ورود اتومبیل‌های غیر پلاک شهرستانی به شهرستان، محدودیت‌های خروج خودروهای بومی  و محدودیت فعالیت اصناف به جز گروه یک است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: اصنافی که شامل این محدودیت نمی‌شوند شامل؛ لوازم ضروری خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و برخی از مراکز ضروری مانند بیمه‌ها و مراکز بانکی هستند که تعطیل نمی‌شوند.

ناصری با بیان اینکه این محدودیت از امروز اول آذرماه به مدت دو هفته اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: ابلاغیه به صورتی است که برای تمام دستگاه‌ها لازم الاجرا است.

وی از منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح خبر داد و گفت: این محدودیت به جز افرادی که شغلشان ایجاب می‌کند یا شفیت کاری هستند، بوده که ادارات پلاک آنان را ابلاغ می‌کنند تا از تردد آن‌ها جلوگیری نشود.

فرماندار بیرجند ادامه داد: تردد وسایل حمل و نقل عمومی در درون شهر تا قبل از ساعت مشخص شده مشکلی نداشته و پس از آن محدودیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام این موارد به منظور کاهش و محدودیت در دورهمی‌ها، رفت و آمدها و هرگونه تجمعات است که مردم باید خود رعایت کنند، افزود: در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها در ادارات و عدم اجازه کارفرما برای عدم صدور مرخصی برای کارکنان، مجازات‌هایی دیده شده تا از انجام تخلفات به صورت عامدانه جلوگیری شود.

ناصری از فعالیت یک سوم کارکنان در ادارات گفت و  ادامه داد: ممکن است برخی از بخش‌های ادارات را تعطیل کنیم تا از تردد مردم جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید آماده سختی دو هفته‌ای باشند و این مسئله را جدی بگیرند تا بعد از آن نتایج مثبت را ببینیم، افزود: مردم توجه کنند این فصل، فصلی که سرماخوردگی در آن شایع باشد نیست و اگر افراد علائمی دارند باید سریعا با مراکز بهداشت و یا پزشکان ارتباط بگیرند چراکه هرچه بیماریابی بیشتر انجام شود و مردم کمک کنند، راحت‌تر سیر درمان این بیماری طی خواهد شد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه بسیاری از افراد با ماندن در خانه و مصرف داروهای سبک، درمان می‌شوند به شرط اینکه به محض دیدن علائم به مراکز درمانی مراجعه و در خانه بمانند، تصریح کرد: مردم لازم است فعالیت‌های عادی را در این دو هفته کاهش دهند.

ناصری با بیان اینکه در این مدت، دستگاه‌های خدمات رسان خدمات خود را قطع نخواهند کرد، اظهار کرد: ابلاغیه‌ای صادر شده که دستگاه‌های خدمات رسان در این دو هفته به دلیل بدهی خدمات آب، برق و گاز را قطع نکنند.

وی افزود: همچنین به بانک‌ها ابلاغ شده در این مدت پیامک‌های مربوط به بدهی اقساط را ارسال نکرده و با هماهنگی شورای بانک‌ها تصمیم بر این شد تا از برگشت زدن چک‌ها در این مدت خودداری شود.

فرماندار بیرجند بیان کرد: در این مدت، ورودی‌ها را کنترل می‌کنیم و معابر منتهی به تفرجگاه‌ها بسته شده و مردم باید از تجمع در پارک‌ها، مراکز تجمعی و جاده‌های سلامت خودداری کنند.

ناصری با بیان اینکه این ابلاغیه عام است و اگر مردم تخلفی را مشاهده کردند، به سامانه ۴۰۳۰ و یا ۱۲۴ برای پیگیری اطلاع دهند، افزود: طی تفاهم نامه‌ای که بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج در سطح ملی امضا شده گروه‌هایی در بسیج سازمان دهی شده‌اند تا به صورت محله‌ای مراجعه کرده و افراد کرونایی را رصد کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان نیز از مرکز بسیج تقاضا کردیم تا شماره‌ای را اعلام کنند تا مردم از خدمات بسیج بهره ببرند.

مهم‌ترین مشکل مردم در این روزها چیست؟

فرماندار بیرجند به دیدارهای مردمی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشکلی که مردم در این روزها دارند، مشکلات اقتصادی ناشی از محدودیت‌های اصناف است که این موضوع را درک و منتقل می‌کنیم.

ناصری با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم کمک کنند تا با حداقل‌ها این دو هفته را بگذرانیم، تصریح کرد: رایزنی کرده‌ایم تا تسهیلات ارزان قیمت و یا کمک‌هایی را از طریق سازمان‌هایی چون امور مالیاتی و تامین اجتماعی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه تدابیری توسط ستاد ملی مدیریت کرونا انجام خواهد شد تا فشار بر اصناف کمتر شود، افزود: مردم در این دو هفته لازم است بحث‌های بانکی و تهیه اقلام غیرضروری را به بعد واگذار کنند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه طبق هماهنگی به عمل آمده بانک‌ها در این مدت، با مبادلات بین بانکی همکاری خواهند کرد، بیان کرد: مردم از حمل پول نقد خودداری کنند.

ناصری با بیان اینکه مردم برخی از امور غیرضرور را به پس از این دو هفته واگذار کنند، تصریح کرد: هرچقدر تقاضا زیاد باشد و ادارات و نهادها نتوانند به علت کمبود نیروی ناشی از محدودیت‌ها به آن رسیدگی کنند، نارضایتی ایجاد خواهد شد؛ لذا مردم تقاضاهای غیرضروری را به بعدا موکول کنند.

در این دو هفته عروسی نگیرید

فرماندار بیرجند اظهار کرد: در این مدت هیچ آزمایش ازدواجی صورت نخواهد پذیرفت و محضرها و دفاتر ازدواج و طلاق حق ثبت ازدواج و طلاق را ندارند.

ناصری با بیان اینکه آزمایشات غیرضروری لغو خواهد شد تا از برگزاری مراسم عروسی در داخل خانه‌ها جلوگیری کنیم، ادامه داد: افرادی که در این تاریخ‌ها مراسم ازدواج خود را برنامه‌ریزی کرده‌اند، حتما تاریخ‌ها را تغییر دهند تا ازدحام در آزمایشگاه صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه تمام دستورالعمل‌هایی که تاکنون ابلاغ شده دستگاه‌ها اجرا کرده‌اند و دستگاه متخلفی نداشته‌ایم، تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا، پیگیری‌ها را برای پیشبرد برنامه‌ها انجام می‌دهیم، از جمله بحث مسکن اقشار کم درآمد و آبرسانی به روستاها در حال اجراست.

فرماندار بیرجند یک خبر جدید هم داد و اظهار کرد: در روستاهایی که مردم واحد مسکونی دارند برای بازسازی و ساخت، تسهیلات دولتی بلاعوض و قرض‌الحسنه اعطا می‌شود که لازم است مردم بعد از ایام تعطیلی برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

ناصری ادامه داد: مباحثی برای ارتقای شهری در این مدت به اجرا درآمده که تصویب طرح جامع ترافیک شهر بیرجند و طرح مدیریت پسماند بیرجند که باعث حل برخی از مشکلات شهری شد، از آن جمله است.

وی با بیان اینکه تقویت سیستم بهداشتی و درمانی مهم ترین بعد کاری در این ماه‌هاست، یادآور شد: تقاضا دارم مردم علی رغم محدودیت‌ها، این موارد را به عنوان یک ضرورت تلقی کرده و انتظارات را کمتر کنند چرا که این موارد برای حفظ سلامت تمام آحاد جامعه است تا به سلامتی خود و اطرافیان و رفع خستگی کادر درمان کمک کنیم.

اکنون هفت شهرستان بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان، بشرویه، فردوس و طبس وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر را دارند و چهار شهرستان خوسف، زیرکوه، درمیان و سربیشه وضعیت نارنجی را دارند و بر این اساس محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =