کد خبر: 9740
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
564

طرح ترسیب کربن به منظور ارتقاء سطح معیشتی روستائیان، تاکنون در ۸ روستای شهرستان خاتم اجرایی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر طرح ترسیب کربن استان یزد بابیان اینکه طرح ترسیب کربن از سال ٩٣ در استان یزد آغاز شده است، گفت: این طرح در شهرستان خاتم در هشت روستای کرخنگان، چنارناز، ولیعصرکندر، توتک، خوانسار، برزگر، رحمت آباد و حسن آباد با جمعیت ۴٢٠٠ نفر در سطح ١٠٠ هزار هکتار اجرایی شده است.

محمد زارع افزود: مهمترین اهداف این طرح توانمند سازی جوامع محلی به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی، حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و استفاده بهینه از پتانسیل هرمنطقه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان خاتم هم گفت: به منظور توسعه وپیشرفت اقتصادی و فرهنگی روستا‌ها طرح ترسیب کربن در پنج رسته شغلی کشاورزی و دامداری، صنایع غذایی و صنایع دستی، گردشگری و بومگردی هدف گذاری شده است.

محمود نقیبی افزود: در این طرح کشت گیاهان کم آبخواه رزماری، گل گاوزبان، زعفران و گل محمدی و احداث سد خاکی، کوپه کاری و بذر کاری گونه‌های انغوزه و بادام کوهی، برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با بیماری‌ها دامی، گلیم بافی و خیاطی، راه اندازی مشاغل خرد خانگی و پرداخت تسهیلات از اقداماتی است که انجام شده است.

طرح ترسیب کربن از سال ٩۶ در روستا‌های شهرستان خاتم آغاز شده است.
طرح ترسیب کربن، طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی به دلیل تغییر در شیوه احیای مناطق بیایانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =