کد خبر: 9734
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
695

عبدالحکیم بهار در یادداشتی به برنامه‌های بچه‌های روستای دوستدار کتاب رمین چابهار پرداخته و از مراسم جشن کتاب آن‌ها در هفته کتاب و شرایط کرونایی‌ گفته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، این مروج کتاب و کتاب‌خوانی و نامزد جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۱ در یادداشتی که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: وقتی حرف از کتاب می‌آید و کتاب‌خوانی و روستا و کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان، کمتر اتفاق می‌افتد نام روستای دوستدار کتاب «رمین» در ذهن‌ها تجسم نشود.
امسال نیز کودکان و نوجوانان کتابخانه «بهار» این روستا علی‌رغم مشکلات موجود کرونا و سختی‌های شرایط ویژه آن، ساده از کنار هفته کتاب  و کتاب‌خوانی نگذشتند.
گرچه به خاطر کرونا و شرایط ویژه‌ای که به وجود آورده است، آن‌طور که بچه‌ها دل‌شان می‌خواست نتوانستند به آرزوی دل‌شان در جشن کتاب امسال برسند اما این‌طور هم نشد که آن را برگزار نکنند. بچه‌ها یک سال تمام برنامه‌ریزی کرده بودند جشن کتاب امسال رمین را با شکوه خاصی برگزار کنند.
مشکلات اجازه ندادند تعدادی از نویسندگان محبوب خود را به جمع خود بکشانند. نشد بچه‌ها همه دوستان کتاب‌خوان و کتاب‌دوست روستای خود و روستاهای اطراف را دعوت کنند اما تا جایی که توانستند تدابیر شرایط ویژه را اندیشیدند. پروتکل‌های بهداشتی را تعریف و تنظیم کردند، زمان برگزاری را از روز به شب موکول کردند و آن را از سالن به فضای باز انتقال دادند.
بین خودمان باشد، برنامه‌های خیلی خوبی تدارک دیده شده بود. محور برنامه‌ها دست بچه‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی بود. دعوت از نویسندگان بومی و منطقه‌ای، رونمایی کتاب، دعوت از مروجین کتاب‌خوانی شبکه کتاب‌خوانی چابهار کنارک و دشتیاری، شاهنامه‌خوانی، اجرای سرودهای زیبا، نگاشتن و دکلمه کردن مقالات زیبا و دلنشین، همراهی با تسهیلگران باشگاه‌ها برای به‌دست آوردن پیام‌های صوتی و تصویری نویسندگان که به دلیل مشکل کرونا نمی‌توانستند در جمع‌شان حاضر شوند و آماده کردن ویدئوهای رسیده برای پخش در مراسم، دعوت از مسئولین و مقامات شهرستانی، تهیه لوح‌های تقدیر و تجلیل از باشگاه‌های کتاب‌خوانی بخش زیبایی از برنامه جشن کتاب رمین امسال بود که نشان می‌داد آقای محمدامین محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار چقدر با بچه‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی ارتباط صمیمانه‌ای دارد و در این راه همیشه آن‌ها را همراهی می‌کند.
اما بخش زیبا و جذاب دیگر مراسم جشن کتاب، حضور مروجین کتاب  و اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی شهر لیردف استان هرمزگان بود که این ارتباط چند سالی است بین آن‌ها برقرار شده است.
مریم طیوری، عایشه حدی‌زاده، مریم زیرک‌زاده، محدثه جهانگیری، مرتضی جهانگیری، شمسی نوری‌زاده و آقای آزادی موسس تور کتاب که همراه بچه‌های لیردف خود را به رمین رسانده بود تا با دست پر در مراسم آن‌ها شرکت داشته باشند، نقطه قوت کار بچه‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی رمین و لیردف بود.
 کودکان و نوجوانان رمین در مقابل آن همه لطف و محبت بچه‌های لیردف اجازه دادند بخش اجرای برنامه‌ها در دست بچه‌های هرمزگان باشد. و این‌گونه در شبی زیبا، برنامه‌های پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان سواحل مکران را در رمین چابهار شاهد شدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =