کد خبر: 9733
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کتاب

 فرماندار شهرستان ابهر گفت: مناطق روستایی نباید در حوزه کتاب‌خوانی فراموش شود.

به گزارش روتانیوز به نقل از ایسنا، وجیه‌الله صبح امروز (اول آذرماه) در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در ابهر، اصناف کرد: اکثر بازاریان همکاری مطلوبی در اجرای این محدودیت‌ها داشته و عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در قطع زنجیره انتقال کرونا، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های جدیدی که برای کنترل شیوع کرونا در کشور اعمال خواهد شد، امیدواریم با کمک مردم بتوانیم در کنترل این بیماری موفق باشیم.

این‌ مسئول با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس در برخی از دستگاه‌های اجرایی فراهم نیست، ادامه داد: با توجه به همین موضوع سعی می‌شود جلسات در صورت نیاز و با ساعت کم و افراد کمتر برکزار شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه در برهه‌ای قرار نداریم که تجمع موضوع خوشایندی باشد، بیان کرد: اجازه برگزاری برنامه‌های مناسبتی تجمعی و همایش‌ها به هیچوجه داده نمی‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه باید حداکثر استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه استفاده شود، گفت: همه مردم باید به منابع کتاب‌خوانی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به این مطلب که هر سه شهرداری شهرستان ابهر همکاری خوبی در زمینه پرداخت نیم درصد دارند، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی باید از این منبعی که قانون برای درآمد آنان تعیین کرده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند تا شاهد بهره‌وری آن باشیم.  باید بازخورد و هزینه‌کرد نیم درصدها ارائه شود. این امر کمک می‌کند تا خروجی حاصل شده از این محل درآمدها معلوم شود.

نوروزی، با تاکید بر جایگاه ویژه والدین در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در خانواده، تصریح کرد: اولیای دانش‌آموزان در مدارس می‌توانند رابط بین دانش‌آموز و کتابخانه باشند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌های مختلف و ظرفیت‌های خوبی برای انس با کتاب وجود دارد که یکی از آن‌ها فضای مجازی است، افزود: در فضای مجازی مطالب فراوانی دست به دست می‌شود که در بسیاری از مواقع این مطالب نادرست هستند، لذا باید سعی کرد منابع معتبر کتاب‌خوانی در دسترس افراد در این فضا قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه مناطق روستایی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نباید فراموش شوند، اضافه کرد: در مناطق روستایی اماکن بلااستفاده‌ای وجود دارد که باید شناسایی شده و از ظرفیت دهیاری و خیرین برای مرمت آن استفاده شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه در تجهیز کتابخانه‌های عمومی مناطق روستایی مشکلی وجود ندارد، افزود: این موضوع در روستاهای با جمعیت بالا باید مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر نیز با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال با عنوان کتاب دانایی و مانایی انتخاب شده است، اظهار کرد: به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در ابهر برگزار می شود که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه کتابخانی، پویش کتابخوان مجازی، نشست‌های مجازی کتابخوان، غبارروبی مزار شهدا، پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی با ارسال کد ملی به ۵۰۰۰۲۹۲۹، افتتاح محفل ادبی کتابخانه حکیم هیدجی هیدج، برگزاری نمایشگاه مجازی، کتاب، دیدار با کتاب‌فروشان و تجلیل از خادمان کتاب اشاره کرد.

عبدالحسین بختیاری با اشاره به برگزاری پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی همزمان با هفته کتاب، تصریح کرد: در همین راستا یکی از شهروندان ۳۰۰۰ جلد کتاب به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان هدیه کرد و ۱۰ هزار جلد نیز از کتابخانه ملی جذب کتابخانه‌های شهرستان شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برنامه‌های برگزار شده توسط این اداره در هفته کتاب، عنوان کرد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به دیدار و تقدیر از کتاب‌فروشان پیشکسوت و فعال ابهر، برگزاری پویش همراه با اهل قلم، تقدیر از کتابداران و اهدای ٧٥ جلد کتاب به ٦ کتابخانه‌ شهرستان و اهدای کتاب به اعضای شورای انجمن کتابخانه‌ها شهرستان ابهر اشاره کرد.

آیسان صادقی یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر طی هشت ماهه امسال حدود ٣٠٠ جلد کتاب به اهل قلم، رسانه، هنرمندان، فعالان قرآنی و کتابخانه‌ها اهدا کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =