کد خبر: 9731
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
آبخیز

سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبر از اتمام عملیات آبخیزداری در جنوب پایتخت داد و گفت: مهاجرت معکوس روستائیان و آبخیزنشینان یکی از دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا اکبر استادزاده گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری که با هدف کنترل روان آب ها و تقویت سفره های آب زیر زمینی در جنوب پایتخت واقع در منطقه جنوب آراد بخش فشاپویه شهرستان ری به مرحله اجرا درآمده بود، به اتمام رسید.

 سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه عملیات آبخیزداری انجام گرفته با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات مازاد صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۸ اجرائی شده است، اظهارکرد: این اقدامات شامل احداث سه بند ترکیبی سنگی- ملاتی به حجم ۵۰۰۰ مترمکعب و خاکی ۵۶ هزار مترمکعب و عملیات خشکه چین به حجم ۲۱۶۰ مترمکعب انجام شده است.

وی مهاجرت معکوس روستائیان و آبخیزنشینان را یکی از دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که در سایه اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری از هدر رفت آب های روان به شدت جلوگیری شده است و موجب تقویت منابع آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی می شود که تمامی این اقدامات رونق تولید و مهاجرت معکوس را برای ساکنتن و روستائیان به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران استادزاده اقدامات آبخیزداری را زیر بنایی و در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهارکرد: اقدامات آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب، فرسایش خاک، تقویت سفره های آب زیرزمینی موجب افزایش محصولات زراعی، کاهش گرد و خاک و بهبود اکوسیستم طبیعی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =