کد خبر: 9728
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
روستای "مورز

بخشدار بازفت شهرستان کوهرنگ، از تکمیل شبکه‌گذاری و اتصال به شبکه سراسری گاز طبیعی روستای "مورز" با یکهزار و ۵۰۰ نفری خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سروش ظاهری اظهار داشت: برای گازرسانی به منطقه کوهستانی و سردسیر "گردنه چری" افزون بر ۷۹کیلومتر شبکه تغذیه و تقویت گاز در منطقه  بازفت و گردنه شاه‌منصوری لوله‌گذاری شده است و روستای "مورز" نیز در حد فاصل این خطول انتقال قبل از آغاز بارش برف امسال به شبکه گاز طبیعی متصل شد.

وی از آغاز لوله‌کشی منازل مسکونی روستای یاد شده خبر داد و تصریح کرد:علامک‌گذاری تا درب منازل مسکونی انجام شده است و با اجرای فرایند تایید نظام مهندسی شرکت گاز استان، نصب کنتور در این روستا در حال انجام است .  

بخشدار بازفت از تامین سوخت فسیلی مورد نیاز احتمالی روستای یادشده تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در صورت بضاعت مالی خانوارهای روستای مورز نسبت گازکشی منازل در سال جاری ،هیچ‌گونه محدودیتی در تامین نفت سفید وجود ندارد. 

وی ،پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی اجرای شبکه خطوط انتقال گاز طبیعی اصلی و فرعی به شهر بازفت و منطقه چمن‌گلی به عنوان آخرین شهر بدون گاز طبیعی چهارمحال و بختیاری را یادآور شد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و قول مساعد شرکت گاز، تا پایان امسال شهر بازفت و دیگر مناطق روستایی این منطقه نیز  از انرژی گاز برخوردار خواهند شد.

شهرستان کوهرنگ به عنوان یکی از برف‌گیرترین مناطق چهارمحال و بختیاری در ۸۰کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی است که حدود ۵۴۳ روستای بالای ۲۵ خانوار متصل شدن به شبکه گاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =