کد خبر: 9727
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
زادگاه سیمرغ

فرماندار سیمرغ گفت که از سال ۹۶ تاکنون طرح هادی در ۱۶ روستا از ۲۴ روستای شهرستان به مرحله اجرا درآمده که بین ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مجتبی حبیب نژاد روشن، مهم ترین اقدامات دولت در حوزه روستایی در چهار سال اخیر را اجرای طرح هادی، ایجاد ۳۰ تشکل مردم نهاد روستایی، اجرای زیرساخت های بومگردی، یکپارچه سازی اراضی شالیزاری، ایجاد شوراهای حل اختلاف با همکاری قوه قضائیه، لایروبی آب بندان ها، برندسازی محصولات کشاورزی ، توسعه راه ها و محورهای روستایی اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح های هادی و پروژه عمرانی ۱۴ روستا با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شده است، گفت : اجرای طرح هادی شامل جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، پیاده روسازی و دیگر اقدامات ساماندهی بود.

نوسازی و رونق کشاورزی

حبیب نژاد با اعلام اینکه در دولت تدبیر و امید و در حوزه جهاد کشاورزی مجموع اعتبارات عمرانی و تسهیلات و اشتغال زایی بیش از ۷۸۰ میلیارد ریال بوده است، گفت : از سال ۹۶ تاکنون در سطح حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری تجهیز و نوسازی شده است که برای این کار بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از شن ریزی هفت کیلومتر از جاده بین مزارع شهرستان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به عنوان بخش دیگری از خدمات دولت یاد کرد و افزود : از سال ۹۶ تاکنون طرح پوشش بتنی کانال انتقال آب در سطح ۸۱ کیلومتر با هزینه بیش از ۵۰ میلیارد ریال در سطح روستاهای شهرستان انجام شده است.

فرماندار سیمرغ از لایروبی ۹۳ هکتار آب بندان و حدود ۱۲۱ کیلومتر رودخانه با هزینه بیش از ۴۵ میلیارد ریال هم از دیگر اقدامات انجام شده در چندسال اخیر یاد کرد.

وی از پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به ۲۹۳ بهره بردار از سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت : تسهیلات پرداخت شده به این طرح ها ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است.

حبیب نژاد افزود : همچنین در حوزه های دیگر بخش کشاوری نیز ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت  شده است.

تکمیل پل برج خیل

فرماندار سیمرغ با اعلام اینکه ساخت و تکمیل پل برج خیل که در سیلاب اواخر سال ۹۷ تخریب شده بود در دست اجرا است، بیان کرد: این پل تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری می شود.

پل قدیمی و آسیب دیده برج خیل اردیبهشت ماه امسال با تشخیص کارشناسان تخریب و با تامین اعتبار ساخت پل جدید به جای آن آغاز شد.

حبیب نژاد میزان اعتبار برای احداث پل برج خیل را چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که از محل حوادث غیرمترقبه تامین اعتبار شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از سیلاب اواخر سال ۹۷ و اوایل سال گذشته مبلغ  ۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان کمک های بلاعوض معیشتی، تعمیری و احداثی به سیل زدگان پرداخت شد، گفت: مبلغ پرداختی به بخش کشاورزی پنج میلیارد تومان و تسهیلات کم بهره معیشتی، تعمیری و احداثی  هم حدود ۳۸۱ میلیارد ریال بوده که پرداخت شده است.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه از ۲۱ کیلومتر مسیر رودخانه تلار هم تاکنون لایروبی بیش از ۱۵ کیلومتر انجام شده است، بیان کرد: برای این میزان لایروبی ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

اجرای بیش از ۱۰۰ طرح خدماتی در روستاها

حبیب نژاد از اصلاح و تقویت شبکه ، خرید ترانس ، کاهش تلفات و رینگ مابین خطوط  در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت که از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۰۰ طرح خدماتی با هزینه ای بالغ بر ۴۱ هزار میلیون ریال در سطح روستاهای این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: برای مشکل آب شرب در روستاها از سال ۹۶ تاکنون احداث مخزن هوایی و زمینی، حفر چاه و خرید تجهیزات، اصلاح شبکه با هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و بیش از ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و سایر هزینه شده است.

 فرماندار سیمرغ با اعلام اینکه فرسودگی لوله ها یکی از مهم ترین مشکلات هدر رفت آب است، گفت: برای حل مشکل آب شرب در روستاها، اداره آب و فاضلاب فاز به فاز در حال اصلاح و ترمیم شبکه است.

وی دیگر اقداماتی که در دولت در حوزه روستایی انجام شد را شامل تعریض محورهای اصلی به طول ۱۴ کیلومتر، آسفالت محورهای روستایی، اجرای پروژه های عمرانی مانند ساختمان بخشداری، سایت اداری، پل سنگتاب با اعتباری بالغ بر۱۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

حبیب نژاد با اشاره به اینکه اجرای دکل های مخابراتی جهت تقویت شبکه و دیتای روستایی ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت که برای نصب و راه اندازی تجهیزات جدید تلفن ثابت ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =