روستای گیشیگان

دهیار روستای گیشیگان مهم‌ترین مشکل روستا را نبود اینترنت عنوان کرد و گفت: با توجه به این‌که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا کلاس‌های درس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، دانش‌آموزان روستا به‌دلیل نبود اینترنت با مشکل مواجهند.

به گزارش روستانیوز، یاسر افضلی اظهار کرد: روستای گیشیگان ۱۶۱نفر جمعیت دارد که شغل اصلی آن‌ها کشاورزی و محصول عمده این روستا گردو و انواع میوه است. همچنین برخی از خانواده‌ها با داشتن تعداد محدودی گاو، شیر و ماست مورد نیاز روستا را تأمین می‌کنند.
وی ادامه داد: زمانی گیشیگان بیش از ۷۰خانوار داشت، ولی طی سال‌های اخیر کاهش رونق کشاورزی و دامپروری از یک طرف و قصد ادامه تحصیل و یافتن کار از طرف دیگر باعث شد بسیاری از اهالی به شهرهای اطراف به‌خصوص کرمان مهاجرت کنند.
افضلی با اشاره به ویژگی‌های گردشگری و طبیعی روستا بیان کرد: گیشیگان به‌دلیل داشتن چشم‌اندازی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد در منطقه و مردمانی با فرهنگ و مهمان‌دوست، از دیرباز مورد توجه مسافران و گردشگران بوده و پس از ساخت سد در این روستا بازدیدهای مسافران افزایش پیدا کرده است. وجود درختان قدیمی و از همه مهم‌تر قرار گرفتن رودخانه‌ای در مسیر این روستا نیز ازجمله مهم‌ترین ظرفیت‌های روستای گیشیگان است، اما متأسفانه بحث گردشگری مشکلات زیادی را برای مردم روستا به‌وجود آورده است.  
این مسئول روستا افزود: وجود جنگل‌های انبوه و سرسبز، چشمه‌های آب دائمی، رودخانه گیشیگان که از ارتفاعات قله سرمشک جریان می‌یابد و آب‌وهوای مناسب، این روستا را به‌ یکی از هدف‌های گردشگری این منطقه تبدیل کرده است. مهم‌ترین جاذبه روستا، آبشار گیشیگان است که در بالادست رودخانه گیشیگان قرار گرفته و هفت‌متر ارتفاع دارد. چشم‌انداز زیبای گیشیگان موجب استقبال گسترده گردشگران و افزایش ساخت ویلا در اطراف این روستا در چند سال اخیر شده و ماه‌های اردیبهشت تا شهریور، بیش‌ترین گردشگر وارد این منطقه می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات عمرانی دهیاری عنوان کرد: احداث کانال سیمانی برای دفع آب‌های سطحی، ساخت سرویس بهداشتی و تعمیر آسفالت ازجمله اقدامات دهیاری است.
گفتنی است روستای گیشیگان در ۳۰کیلومتری شهرستان راین و در جنوب‌غربی استان کرمان قرار دارد. این روستا جزو مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای کرمان محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =