کد خبر: 9627
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
زعفران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان با تولید هشت‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم زعفران در سال، جایگاه چهارم را بعد از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی ورضوی در کشور دارد.    



به‌گزارش «روستانیوز»، احمدرضا رئیس‌زاده با بیان این‌که عملکرد برداشت هر هکتار زعفران نزدیک به دو برابر میانگین کشوری است، اظهار داشت: سالانه از یک‌هزار و ۵۰۰هکتار از مزارع استان بیش از ۹تن زعفران برداشت می‌شود.
وی با اشاره به این‌که برداشت از هر هکتار زمین استان اصفهان شش کیلوگرم زعفران است، افزود: این درحالی است که میانگین کشوری ۵/۳ کیلوگرم در هکتار است.
این مقام مسئول با اشاره به کشت زعفران در ۱۰۰هکتار از مزارع شرق اصفهان که بر اثر خشک‌سالی بی‌حاصل شده بود، گفت: شهرستان‌های نطنز، تیران و کرون، نجف‌آباد و اردستان عمده تولیدکنندگان زعفران در استان هستند.
 رئیس‌زاده با بیان این‌که در ۲۴شهرستان استان زعفران کشت می‌شود، افزود: جهاد کشاورزی استان دو میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان تسهیلات به کشاورزانی که زمین‌های کشاورزی خود را زیر کشت این محصول ببرند، پرداخت می‌کند.
 معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: زعفران‌کاران اصفهانی با ثبت برند، گرفتن سیب سلامت، شناسنامه‌دار کردن محصول و تولید محصول ارگانیک با آنالیز بالاتر از حد استاندارد، اقدامات موثری برای راه‌یافتن به بازارهای صادراتی انجام داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =