روستا

 بخشدار مرکزی خرم‌دره گفت: برای جلوگیری از تخلفات، ساخت و سازها در روستاها به دقت کنترل شده و اجازه ساخت در خارج از حریم روستاها داده نمی‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مصطفی ثنایی، با اشاره به استقبال خوب از ساخت و سازها در مناطق روستایی خرم‌دره، اظهار کرد: در روستاهای اردجین و فلج این استقبال بیشتر از سایر نقاط شهرستان است.

 وی با تاکید بر اینکه حداقل تخلفات در ساخت و سازها را در سطح روستاها شاهد هستیم، ادامه داد: این امر با جدیت توسط دهیاران کنترل شده و انجام ساخت و سازهای غیرقانونی که در خارج از حریم روستاها باشد جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ثنائی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز نیز از ظرفیت دادستانی و نیروی انتظامی در این حوزه می‌شود، اضافه کرد: در مواردی که این ساخت و سازها جان روستاییان را تهدید کرده و در حریم رفت و آمد مردم مشکل عمده ایجاد کند، تخریب می‌شود.

بخشدار مرکزی خرم‌دره، با اشاره به ظرفیت بالای خرم‌دره در حوزه اکوتوریسم و طبیعت زیبای روستاهای خرم‌دره که ‌گاهی سبب طمع عده‌ای برای ویلاسازی در اراضی کشاورزی می‌شود، ادامه داد: از ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها و همچنین خارج از حریم روستاها ممانعت می‌شود.

وی مهاجرت از روستاها به شهرها را یکی از بزرگترین مشکلات حوزه روستایی عنوان کرد و گفت: با تسهیلاتی که در اختیار روستاییان برای ساخت مسکن قرار می‌گیرد و بهبود وضعیت در این مناطق می‌توان به تحقق مهاجرت معکوس امیدوار بود.

این مسئول با اشاره به این مطلب که برخی از مسکن‌های روستایی از قدمت ساخت بالایی برخوردار بوده و در مقابل حوادث طبیعی آسیب‌پذیر هستند، یادآور شد: تسهیلات خوبی در اختیار متقاضیان ساخت مسکن در روستاها قرار می‌گیرد که روستاییان باید تلاش کنند تا حد امکان از این تسهیلات استفاده کنند.

ثنائی با اشاره به تسهیل در روند اعطای تسهیلات ساخت مسکن روستایی، یادآور شد: اخذ تضمین برای تسهیلات نیز به‌صورت زنجیره‌ای در آمده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

 بخشدار مرکزی خرم‌دره با تاکید بر اینکه ساخت و سازها حتماً باید در محدوده طرح هادی و حریم روستاها باشد، یادآور شد: طرح هادی هفت روستای خرم‌دره نیازمند بازنگری بود که مطالعات آنها انجام شده و در مسیر نهایی شدن قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =