کد خبر: 9529
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
علی نیکزاد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز برای ساخت ۳ واحد بزرگ معدنی در شهرستانهای نی ریز، استهبان و بختگان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی نیکزاد در جلسه جمع بندی بازدید خود از شهرستان‌های استهبان، نی ریز و بختگان با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی این شهرستان‌ها گفت: مقرر شد با پیگیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، برای این سه شهرستان مجوز یک واحد صنعتی از معاونت معادن وزارت صمت صادر شود.

وی ادامه داد: پیرو تماس با مدیرعامل شرکت گاز کشور، مقرر شد روستاهای ۳ شهرستان استهبان، نی ریز و بختگان تا دو ماه آینده از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی گفت: برای جاده استهبان، ایج و داراب ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که باید تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبار با حمایت معاونت برنامه ریزی وزارت راه محقق شود و همچنین سازمان راهداری نیز مکلف شد از محل درآمد قیر بر اساس مصوبه اخیر مجلس که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت، به میزان ۲۴ کیلومتر قیر برای روکش این جاده در نظر بگیرد.

نیکزاد همچنین درباره بازسازی و احیای مسجد جامع نی ریز با هزار و صد سال قدمت گفت: برای مرمت و احیای این مسجد وزارت میراث فرهنگی مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان و همین میزان اعتبار توسط استانداری فارس در نظر خواهند گرفت که باید تا ۲۰ روز با پیگیری‌های فرماندار نی ریز اجرایی شود و این اعتبارات از محل اعتباری سال ۱۳۹۹ برای مسجد در نظر گرفته خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد وزارت میراث فرهنگی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای باغ‌های گردشگری استهبان اختصاص دهد.

وی یکی دیگر از مصوبات مهم برای این منطقه را مجوز ساخت بنا در باغ‌های با بیش از ۵ هزار مترمربع بیان کرد و گفت: بناهای ساخته شده در این زمین‌ها از ۳۰ تا ۷۰ متر مساحت خواهند داشت.

نیکزاد از افزایش حقابه دریاچه بختگان به ۵۰ میلیون مترمکعب در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: در حوزه بهداشت و درمان، با همکاری نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف اعتباری برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =