کد خبر: 945
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
میگو

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی گفت: با مشارکت شرکت‌های دانش‌ بنیان امسال چهار هزار و 500جفت مولد میگو تولید شده که براساس برنامه ریزی های این میزان در سال آینده به هفت هزار مولد افزایش می یابد.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، محمد پورکاظمی روز چهارشنبه در چهارمین همایش ملی میگو در بوشهر افزود: در زمان حاضر 10 درصد مولد میگوی پرورشی کشور در پژوهشکده میگو تولید می ‌شود. 

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح‌های علمی و مقاوم‌ سازی میگوی پرورشی فاز نخست طرح مولدسازی و اصلاح نژاد میگو با 80 میلیارد ریال اعتبار در مرکز ملی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهردر دست اجراست و فاز دوم آن نیز بر اساس دانش فنی تولید شده در پژوهشکده میگوی کشوراجرا می شود. 

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: اجرای طرح به ‌گزینی و اصلاح نژاد میگو یکی دیگر از حلقه‌های مربوط به طرح جامع میگوی کشور است که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. 

وی ادامه داد: اصلاح نژاد ماهی کپوربا همکاری کارشناسان مجارستانی در اهواز اجرایی و اصلاح نژاد ماهی قزل‌ آلای رنگین‌کمان به‌صورت آزمایشی با همکاری شیلات و سازمان فائو در یاسوج اجرا می شود. 

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اضافه کرد: پرورش ماهی قزل‌آلای اس.پی.‌اف از جمله دیگر طرحهای مهم این موسسه است که با همکاری معاونت علمی رئیس جمهوری و استانداری مازندران اجرایی شده است. 

پورکاظمی یادآور شد: تولید واکسن برعلیه ویروس‌ آبزیان با همکاری مؤسسه رازی و تولید واکسن برعلیه ویروس‌های آبزیان پرورشی از جمله اقدام های مهم موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور است. 

پورکاظمی تولید جلبک‌ و گیاهان آبزی‌ پروری را از دیگر طرحهای در دست اجرای موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور معرفی که که با اجرای این پروژه ها تحول مهمی در عرصه صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی ایجاد خواهد شد. 

وی اضافه کرد: تولید آزمایشی جلبک و گیاهان آبزی پروری به‌زودی آغاز می ‌شود. 

پورکاظمی گفت: مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیش از 100 سال سابقه دارای 11 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی است که در حوزه‌های پژوهش و فناوری، نظارت و پایش، ذخایر، ترویج و انتقال یافته‌ها، مدیریت ذخایر ژنتیکی و تولید محصولات فناورانه و آموزش در محدوده نوار ساحلی جنوب و شمال کشور و سه استان غیر ساحلی برای تولید تیلاپیا، اصلاح نژاد قزل آلا و آرتمیا قرار دارند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =