قارچ

شرکت کشاورزی جلگه دزدر شهرستان دزفول، ازجمله شرکتهای موفقی است که باتسهیلات بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده و با تولیدچشمگیر قارچ خوراکی،زمینه اشتغال۱۶۰۰نفربه صورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری آریا، استان خوزستان در جنوب غربی ایران به کرانه خلیج فارس نشسته است و نه تنها مهمترین مرکز تولید نفت کشور به شمار میرود که ازنظر تاریخی، قدیمی ترین منطقه فلات ایران واز نظر تولید محصولات کشاورزی و نخیلات از مهم ترین استانهای کشور محسوب می شود.
شرکت کشاورزی جلگه دز در شهرستان دزفول ،از جمله شرکتهای موفقی است که با تسهیلات بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده و با تولید چشمگیر قارچ خوراکی ،زمینه اشتغال۱۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم و به همین دلیل ، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه ایفا کرده است . این اشتغال زایی ، علاوه بر تاثیر مستقیم در کاهش نرخ بیکاری در استان خوزستان، بخش عمده ای از نیاز منطقه و کشور به محصول قارچ و کمپوست را برطرف کرده است.
غلامعلی اسلامی زاده مجری پروژه جلگه دز درباره مزایای پروژه تولید قارچ خوراکی گفت : از سال۱۳۷۳ تولید قارچ خوراکی و اسپان(بذر قارچ خوراکی) را با ظرفیت ۲۰۰ تن آغاز کردیم و با تسهیلات۴۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی، بستر مناسبی برای تولید انبوه قارچ خوراکی فراهم ساختیم . هم اکنون ظرفیت تولید را به ۴۶۰۰ تن قارچ خوراکی ،۱۰۰۰تن بذر قارچ خوراکی و ۵۰ هزار تن کمپوست فاز ۳ ،بخش عمده ای از نیاز منطقه را تامین کردیم.
مجری طرح افزود :بنا داریم با اجرای طرح توسعه ،میزان تولید قارچ خوراکی را به ۱۰هزارتن در سال افزایش دهیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =