کد خبر: 9346
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کرونا

فرماندار خرم‌دره گفت: ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خرم‌دره به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حجت محمدی (۱۰ آبان‌ماه) در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه‌ها یکی از موضوعات فراموش شده بود که در بحران سیل سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه پاک‌سازی انجام شد، عنوان کرد: این امر نقش موثری در زمینه کاستن از خطرات سیل به همراه دارد.

وی با بیان اینکه امسال در شش نوبت شاهد آتش‌سوزی در روستاها بودیم که در کم‌ترین زمان ممکن با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های پیش‌روی دهیاری‌ها خاموش شد، افزود: علی‌رغم اینکه مراتع امسال مستعد آتش‌سوزی بودند خوشبختانه میزان آتش‌سوزی‌ها به نیم هکتار نیز نرسید.

محمدی با تاکید بر این‌که از هم‌اکنون باید تلاش‌های لازم برای تامین آرد روستاهای صعب‌العبور صورت گیرد، یادآور شد: روستاهای اسلام‌آباد و انجلین که به نسبت فاصله آن‌ها با شهر زیاد است باید در بحث تامین سوخت به صورت ویژه دیده شود تا در هنگام انسداد راه‌ها با مشکل مواجه نشویم.

فرماندار شهرستان خرم‌دره، با اشاره به این مطلب که همه ساله چهار مسجد در شهرستان برای اسکان اضطراری مسافران در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: امسال نیز باید اهتمام‌جدی برای تجهیز و آماده‌سازی این ‌مساجد وجود داشته باشد.

این مسئول به موضوع راه‌اندازی اورژانس ریلی کشور برای اولین‌بار در ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره نیز اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این ایستگاه یک دستگاه آمبولانس اسپیرینتر نیز به مجموعه افزوده و شش نیروی استخدامی نیز برای این محل تخصیص داده شد و از زمان فعالیت تاکنون به ۱۰۰ نفر در این محل خدمات ارائه شده است.

وی با اشاره به نوسازی جداول سطح شهر توسط شهرداری، تصریح کرد: برخی از  جداولی که در سطح شهر به ویژه در خیابان‌های اصلی بیش از چهل سال قدمت داشت، با نوسازی آن‌ها مشکل گرفتگی آب در برخی از نقاط شهر مرتفع شد.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه در اصلاح شبکه‌های آب و برق نیز کارهای بسیار بزرگی در شهرستان علی‌رغم کمبود اعتبارات صورت گرفت، ادامه داد: طی دو سال گذشته تنها سه میلیارد تومان در حوزه جابه‌جایی تیر برق‌ها در شهرستان اعتبار هزینه شده است.

محمدی با اشاره به متصل کردن آب از سد کینه‌ورس به شبکه انتقال آب به سطح شهر، افزود: با انجام این کار علاوه بر اینکه سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان نفس تازه خواهند کرد تا سالیان طولانی در مشکل تامین آب در شهرستان مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل اقداماتی است که باید برای مواقع بحرانی توسط سازمان‌ها و نهادها اندیشیده شود و با توجه به اینکه کشور ما به علت موقعیت طبیعی و جغرافیایی خود همواره در معرض حوادث طبیعی قرار دارد، لذا باید همواره آمادگی لازم برای مواقع بحرانی وجود داشته باشد.

این مسئول، با اشاره به اینکه خدمات درمانی از مهم‌ترین خدماتی است که در مواقع بحرانی ارائه می‌شود، ادامه داد: کرونا نیز یکی از بحران‌هایی است که کشور ما در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نقش موثری در مدیریت این بیماری ایفا می‌کنند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به خدمات‌دهی تنها بیمارستان خرم‌دره به بیماران کرونایی و مشکل کمبود فضا، ادامه داد: طی روزهای اخیر ۳۰ تخت به تخت‌های بیمارستاتی شهرستان و ۸ دستگاه ویلیناتور نیز به تجهیزات بیمارستان افزوده شد.

وی با اشاره به وضعیت خاص شهرستان خرم‌دره در بیماری کرونا، یادآور شد: مدیران شهرستان در حالت آماده‌باش کامل هستند و هیچ عذر و بهانه‌ای برای ترک محل ماموریت پذیرفته نیست.

محمدی با بیان اینکه طبق آمار ۵۵ درصد بستری‌های بیمارستان بوعلی‌سینا ساکن خرم‌دره هستند، بیان کرد: ۴۵ درصد از این  بستری‌ها از شهرهای همجوار مانند صائین‌قلعه، هیدج و سلطانیه هستند که همین موضوع را در بستری‌های بیماران کرونایی نیز شاهد هستیم.

این مسئول، با بیان این مطلب که شهرستان خرم‌دره جزو مهاجرپذیرترین شهرستان‌های استان به شمار می‌رود که این امر تبعات خاص خود را بهدنبال دارد، یادآور شد: افزایش مهاجرت‌ها به حاشیه‌نشینی نیز دامن می‌زند که این امر به نوبه خود آبستن آسیب‌های اجتماعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =