کد خبر: 9326
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
احد آزادی‌خواه

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست بررسی مصوبات سفر شهریورماه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس به ملایر، ۷۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بخش کشاورزی این شهرستان مصوب شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: از این مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات ۱۰۵ هکتار گلخانه در ملایر که هم اکنون در دست اقدام است، مصوب شد.

وی افزود: ۵۰۰ میلیون تومان نیز از این اعتبار مصوب شده برای لایروبی روخانه‌های ملایر مصوب شد که طبق اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه حل شدن اختلاف بین محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای شرکت معادن سرمک را از دستاوردهای این سفر برشمرد و ادامه داد: تمام تلاش ما حل مشکلات و رفع موانع موجود در مسیر تولید و اشتغال در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت و کشاورزی است.

وی اجرای طرح فراز(داربستی) را یکی از مطالبه‌های جدی باغداران ملایری در این سفر عنوان کرد و گفت: این طرح جزء مصوبات این سفر قرار گرفت و مقرر شد توسط کمیسیون کشاورزی مجلس رقم خوبی در کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۱۴۰۰ به این طرح اختصاص یابد.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: علاوه بر مصوبات بخش کشاورزی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای اتمام طرح انتقال آب شرب از سد کلان به شهر ملایر مصوب شد که تا پایان امسال این طرح باید تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس برای نخستین بار سفری به ملایر داشتند که اولین سفر این کمیسیون در دور یازدهم مجلس بود و حدود ۱۰ نفر از معاونان و مدیران عالی رتبه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و محیط زیست اعضای کمیسیون کشاورزی را در این سفر همراهی کردند.

وی گفت: در این سفر نیازمندی‌های اصلی و ظرفیت‌های شهرستان رصد شد و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس بازدید میدانی خوبی از توانمندی‌های ملایر به ویژه در بخش کشاورزی داشتند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از مطرح شدن مطالبات کشاورزان، باغداران، مرغداران و دامداران ملایری و جمع‌بندی اولیه در پایان سفر یک‌روزه، مکاتبات و پیگیری‌های زیادی برای به نتیجه رسیدن این مطالبات انجام شد.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: در همین راستا هفته گذشته جلسه نهایی این سفر در قالب پیگیری مصوبات سفر کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، استاندار همدان، فرماندار ویژه ملایر، معاونان وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، روسای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و محیط زیست و مدیران استانی در حوزه آب، انرژی، منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل و مصوبات خوبی به همراه داشت.

۲۷ شهریور امسال اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هدف بازدید از ظرفیت های کشاورزی ملایر و بررسی مطالبات و نیازمندی های اساسی کشاورزان این شهرستان به ملایر سفر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =