کد خبر: 9322
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کیانوش کازرونی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲۳ هزار سرپرست خانوار روستایی این استان زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزی قرار دارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، کیانوش کازرونی، افزود: بر این اساس بوشهر استان چهاردهم کشور از نظر افراد زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزی است و انتظار می‌رود با توجه به برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای زیر پوشش قرار دادن یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی، این شمار در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان بوشهر پوشش جمعیت بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بویژه در جنوب این استان باید تقویت شود.

کازرونی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماهیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختیاری است و ساکنان روستاها، عشایر و کشاورزان نیز کارفرما ندارند و برای خود کار می‌کنند باید تلاش کرد زمینه جذب آنان به این نوع بیمه فراهم شود.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی لازم برای جذب هر چه بیشتر خانوارهای روستایی به بیمه اجتماعی کشاورزی ضروری است.

کازرونی اظهار کرد: هدف از تاسیس صندوق بیمه اجتماعی بیمه کردن کشاورزان، روستائیان و عشایر با کمترین هزینه و ارائه خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است که در زمان حاضر ۱۴۳ خانوار روستایی ازمزایای ازکارافتادگی، ۲۵۴ خانوار از بازماندگان افراد فوت شده، ۲هزار و ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد و یکهزار و ۸۵۰ نفر زیرپوشش بهزیستی و ۶۳ خانوار از مزایای بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند هستند.

کازرونی افزود: روستائیان، کشاورزان و عشایر ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به ۲۴ کارگزاری فعال شامل دفاتر پیشخوان یا تعاونی‌های تولیدی روستاها خود را بیمه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه در روستاها دهیاری‌ها متولی اطلاع رسانی به شمار می‌روند انتظار می‌رود در زمینه جذب روستائیان به این صندوق پای کار آیند و از بودجه‌ و فرصتی که در اختیار استان قرار دارد استفاده کنند تا هیچ روستایی بدون بیمه نباشد.

کازرونی گفت:  سهم دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه و امکان انتقال سوابق بیمه‌ای فرد بیمه شده به سایر صندوق‌ها از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان است.

وی ادامه داد: این صندوق در ۱۴ سال گذشته با اطلاع رسانی گسترده سعی در تشویق خانواده‌های روستایی و عشایری برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات بیمه روستایی و عشایر کرده‌ و تاکنون نیز موفق بوده‌است.

کازرونی اضافه کرد: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری منجر می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بوشهر افزود: هر بیمه شده با ۱۵سال سابقه پرداخت بیمه و ۶۵ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه با سن ۷۰ سال بازنشسته این صندوق محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =