کد خبر: 9320
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
علیمراد سرافرازی

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۹۰ هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش «باسخنگویان» در خصوص فعالیت ها و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی با علیمراد سرافرازی، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سرافرازی با اشاره به نشست هم اندیشی روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها در خصوص آخرین وضعیت سامانه بازارگاه و تولید نهاده های دامی، گفت: ۲۹۰ هزار تن در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و این نهاده ها برای ۴۰ روز پرورش جوجه گوشتی در نظر گرفته شده است. نهاده اضافی برای بیش از ۴۰ روز اختصاص داده نخواهد شد و پس از این مدت، جوجه باید به کشتارگاه فرستاده شود.

وی به دغدغه های ایجاد شده برای مردم و مسئولین در خصوص صید فانوس ماهیان اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی که در پی صید این گونه از ماهیان ایجاد می شود، یک کارگروه علمی و فنی تشکیل شد و توافق شد ممنوعیت دو ساله ای برای صید این گونه از ماهیان برقرار شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از نتایج چهارمین سرشماری رسمی عشایر کوچنده و نخستین سرشماری ثبتی مبنایی این عزیزان خبر داد و بیان کرد: از این اقدام همزمان با روز ملی آمار و برنامه ریزی رونمایی شد. بر اساس سرشماری صورت گرفته، جمعیت عشایر کشور یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۶۴۰ نفر در قالب ۲۴۶ هزار و ۴۵ خانوار است که ۱.۴ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند. این عزیزان ۲۹ درصد دام سبک کشور را در اختیار دارند.

وی به پنبه اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت پنبه در کشور به ۹۸ هزار و ۸۰۰ هکتار رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است. پیش بینی می شود امسال ۲۷۰ هزار تن وش از مزارع پنبه برداشت شود که پس از تصفیه و فرآوری در کارخانجات، این میزان در کشور مصرف خواهد شد و این آمار نشان از خوداتکایی ۶۸ درصدی پنبه در کشور در سال جاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =