کد خبر: 9296
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
سیلاب

فرماندار تالش انسداد مسیر رودها را از عوامل وقوع سیلاب و تخریب تاسیسات زیربنایی دانست و مقابله با تجاوز اراضی کشاورزی به حریم رودخانه‌ها را خواستار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا محمد حسین شاهکویی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تالش تاکید کرد: ستاد با هماهنگی فرمانداری اقدامات خود را عملیاتی کند و تمام تجهیزات خود را در اختیار امور منابع آب و منابع طبیعی قرار دهد تا جهت تخریب بندهای غیرمجاز و تسطیح بستر رودخانه ها اقدام شود.

وی گفت: به مردم در خصوص برنامه تخریب بندهای غیرمجاز و آزادسازی حریم رودخانه ها اطلاع رسانی شود و دغدغه همه ما بهبود شرایط معیشتی مردم به ویژه سیلزدگان است و در این راستا از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: باید نقاط ضعف و قوت شهرستان در زمینه های مختلف مدیریت بحران مشخص شود و اعضای ستاد به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف اقدام کنند.

فرماندار تالش با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: بازرسی ها را برای اجرای شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی تشدید خواهیم کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: در سه مرحله از بحران سیلاب شهریور ماه در کنار مردم سیل زده بودیم و اگر اقدامات به موقع انجام نمی شد، مشکلات زیادی باقی می ماند.
امیر مرادی افزود: هر جا مردم نگران بودند از نگرانی دور کردیم و البته تمام مشکلات با هماهنگی همه دستگاه ها قابل رفع است.

سیل آخر شهریور ماه در تالش به تاسیسات زیربنایی شهر و چندین روستا و منازل برخی روستائیان خسارت وارد کرده و باعث مرگ دو هموطن شده بود و شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، اقشار آسیب پذیر را بیش از دیگران تحت تاثیر قرار داده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =