کد خبر: 9241
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
مرغ

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار تومان و مرغ گرم ۲۴ هزار تومان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۸ هزار و ۸۰۰ تا ۱۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار تومان است.

وی افزود: طبق روال گذشته، قیمت مرغ در مغازه‌های بالاشهر تحت تاثیر عوامل مختلف نظیر گرانی اجاره بها بالاتر است.

کمالی سروستانی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مرغ کماکان در بازار بالاست.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار تومان و کنجاله سویا را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود نوسان نرخ نهاده‌های دامی، میزان جوجه ریزی کاهش یافته است.

وی با تاکید بر نگاه واقع بینانه مسئولان ستاد تنظیم بازار بر بازار مرغ گفت: با وجود کاهش قدرت خرید خانوار، دولت باید تدابیری برای جبران آن بیندیشد چرا که امکان تامین آن از جیب مرغدار وجود ندارد.

کمالی سروستانی نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و ۹۵۰ تا ۲ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرد.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده درب کشتارگاه را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و لاشه مرغ درب کشتارگاه را ۲۲ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان درباره تاثیر تامین نهاده‌های دامی بر بازار مرغ تصریح کرد: اگر مرغدار اطمینانی از تامین نهاده نداشته باشد یا کمبود ذرت و کنجاله سویا در بازار همچنان محسوس باشد، مرغدار رغبتی به تولید ندارد که در نهایت تعداد زیادی از گردونه تولید خارج می‌شوند یا وزن مرغ‌های تولیدی در سالن‌ها کاهش می‌یابد که هر ۲ این علت زمینه را برای عرضه مرغ به بازار کاهش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =