کد خبر: 9239
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
گلخانه

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان ری گفت: با وجود تاکید وزارت جهاد بر توسعه گلخانه‌ها و اعطای تسهیلات، اما فعالان این بخش با مشکلات متعددی رو به رو هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی تاجیک دبیرنظام صنفی کشاورزی شهرستان ری گفت: با وجود قول وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان برای احداث گلخانه و تجهیزات، اما هنوز این وام به دست آن‌ها نرسیده است.

او افزود: وام احداث گلخانه و تجهیزات برای کشت سبزی صیفی متری ۴۵٠ هزار تومان و کشت گل و گیاه متری ۶۵٠ هزار تا یک میلیون تومان است.

تاجیک با بیان اینکه نبود این تسهیلات مانع تولید می‌شود، ادامه داد: صدور مجوز احداث دیوار و ابنیه توسط شهرداری‌ها به سختی و کندی انجام می‌شود که با هزینه‌های سنگین تجهیزات، امکان راه اندازی واحد به دلیل نبود امنیت وجود ندارد وحتی کشت و تولید تا ۶ ماه به تاخیر می‌افتد.

او با اشاره به اینکه هزینه احداث ۵ هزار متر گلخانه ۳ میلیارد تومان است، گفت: این مشکل باعث شده تا تولیدکنندگان برای نصب تجهیزات احساس امنیت نکنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان ری اخذ عوارض سازه گلخانه توسط شهرداری‌ها را غیر قانونی دانست و افزود: شهرداری در بعضی مناطق در جنوب شهر تهران برای احداث سازه از تولیدکنندگان عوارض می‌گیرد.

او اظهار کرد: گاز رسانی به واحدها و همچنین اخذ عوارض حفاری توسط شهرداری نیز از دیگر مشکلات توسعه گلخانه ها به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =