کد خبر: 9232
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
768

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از عوامل تامین امنیت غذایی کشور دانست.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مهندس محمدرضا قدسی در سفر به این استان و در بازدید از سایت ۲۳ هکتاری گلخانه صادق آباد دهگلان گفت: تولید عامل اصلی ایستادگی در برابر ترفند دشمنان است بنابراین سرمایه گذاری برای افزایش تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی کشور را تامین می کند.

وی یادآور شد: کسانی که در جهت افزایش تولید سرمایه گذاری می کنند، برای امنیت کشور کار می کنند که هیچ عبادتی از این بالاتر نیست.

مدیر کل دفتر امور استان های وزارت جهاد کشاورزی به نوسانات ارز اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز نوسانات ارزی به عنوان یک مشکل بزرگ آرامش را از مردم گرفته است و برخی افراد در داخل و خارج، قصد ندارند کمک کنند تا تولیدات کشور به یک ثبات پایدار برسد.

قدسی با بیان این که امروزه با توجه به شرایط سخت ایجاد شده در کشور و تحریم های ظالمانه تحمیلی از سوی دشمنان، اقدام برای تولید بسیار مهم است، بیان داشت: افزایش تولیدات از جمله تولیدات بخش کشاورزی بویژه در استان های مرزی همچون کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان دارای اهمیت بسزایی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود ترفندهای زیاد دشمن به دلیل درایت و همت بلند تولید کنندگان بخش کشاورزی همه مکر و ترفندها با شکست مواجه شده است.

این مقام مسئول ضمن اظهار خشنودی از فعالیت سایت ۲۳ هکتاری گلخانه صادق آباد گفت: در حال حاضر با فعالیت این سایت بالغ بر ۲۰۰ خانوار بهره مند هستند و برای آنها  شغل ایجاد شده است، با سرمایه گذاری برای احداث و فعالیت این سایت، مطمئن باشید جهادی که شما انجام می دهید جزو جهادهای اصلی است، نه آن جهادی که ما به حکم وظیفه، انجام می دهیم.

قدسی خطاب به سرمایه گذاران سایت ۲۳ هکتاری گلخانه صادق آباد اظهار داشت: شما در حال حاضر وظیفه سنگینی بر دوش دارید که جزو یک خدمت رسانی بزرگ محسوب می شود، ما نیز در جهاد کشاورزی هر کاری که از دست کارکنان و مجموعه همکاران بربیاید، هیچ کوتاهی نمی کنیم و در مسیر بودجه و اعتبارات نیز در صورت نیاز برای فازهای بعدی، قطعا کمک خواهیم کرد که در این راستا بانک کشاورزی نیز همچون گذشته در کنار شما است.

مدیرکل دفتر امور استان های وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در اجرای تولیدات گلخانه ای در گذشته، شهرهای جیرفت و یزد پیشرو بودند اما خوشبختانه با روندی که در پیش و رو داریم، هم اکنون استان های زنجان، همدان، دماوند، کردستان و اقلیم سرد نیز در جهت تولید محصولات گلخانه ای می توانند  فعال و موفق  باشند.

وی با تقدیر از اقدام سرمایه گذاری کشاورزان در احداث مجتمع های گلخانه ای در استان کردستان اظهار کرد: اقدام ارزشمند شما که سرمایه خود را برای تولید به اجرا گذاشته اید جای تقدیر دارد و امیدواریم به همت و همکاری شما از این بحران و شرایط سخت کشور عبور کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این بازدید گفت: برای آماده سازی زیرساخت های مجتمع گلخانه ای صادق آباد در زمان سفر مقام معظم رهبری ۲۸۰۰۰ میلیون ریال تعلق گرفت و در زمان اجرا ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان طرح پرداخت شد.

سپری افزود: ظرفیت تولید این مجتمع ۲۶۰۰ تن انواع سبزی، صیفی و توت فرنگی است که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۹۶ نفر و غیرمستقیم برای ۱۸۰ نفر را فراهم کرده است.

بنابر این گزارش، طرح گلخانه صادق آباد در جنوب شهرستان دهگلان در مساحتی ۲۳ هکتاری در بیست سایت ۴ هزار مترمربعی با سازه کاملا گالوانیزه و به صورت هیدروپونیک با پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی در حال اجرا است که در این بازدید مسائل و مشکلات این طرح مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

در ادامه این سفر مشاور وزیر و مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان و هیات همراه از سد امیرآباد کامیاران با ظرفیت ۵.۵ میلیون متر مکعب گنجایش، طرح سیستم آبیاری تیپ در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی روستاهای موچش، رمشت و کریان محمدآباد، شرکت ایمان طیور دارای سه فارم با ظرفیت ۱۰۵ هزار قطعه مرغ مادری سایت ۱۰۲ هکتاری شامل ۳ فارم مرغ مادر ظرفیت که هر کدام حدود ۳۷ هزار قطعه مرغ و جوجه کشی شامل ۱۶ دستگاه ستری و ۱۶ دستگاه هچری با ظرفیت کل تولید در سال ۲۰ میلیون قطعه جوجه با ۱۵۰ نفر شاغل به طور مستقیم بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =