روستای شهراب

دهیار روستای شهراب با بیان این‌که نابه‌سامانی معابر ازجمله مشکلات روستاست که باعث نارضایتی روستاییان شده، گفت: وضعیت معابر و خیابان‌های روستا مناسب است. ورودی روستا آسفالت نشده که علاوه‌بر مشکلات تردد، سیمای روستا را هم نازیبا نشان می‌دهد.

به گزارش روستانیوز، محسن شهرابی اظهار داشت: ضعیف‌بودن اینترنت و عدم آنتن‌دهی موبایل با توجه به این‌که امروزه بسیاری از فعالیت‌ها به اینترنت نیاز دارد، از دیگر مشکلات مردم روستاست.
وی با بیان این‌که این روستا حدود ۷۰۰نفر جمعیت ثابت دارد، گفت: جمعیت روستا در فصول تابستان و بهار به بیش از یک‌هزار نفر می‌رسد، شغل اغلب مردم روستا دامداری و کشاورزی است و محصولات آن‌ها شامل گندم، جو، سیب‌زمینی، پیاز، گردو و بادام می‌شود. گردوی این منطقه نیز شهرت بسیاری دارد.
شهرابی اضافه کرد: مرقد مطهر شاهزاده علی‌اصغر(ع)، پسر امام زین‌العابدین(ع)، در این روستا واقع است که نشان از قدمت بیش از یک‌هزار ساله روستای شهراب دارد.
این دهیار روستا با اشاره به اقدامات عمرانی دهیاری در روستا گفت: زیرسازی و روشنایی معابر و جدول‌گذاری ازجمله اقدامات دهیاری است. طرح هادی نیز تا حدودی در روستا اجرا شده است.
وی با اشاره به آب‌وهوای خوب روستا افزود: شهراب در ۲۰کیلومتری شمال فرمهین، ۱۵کیلومتری جنوب تفرش و ۱۵ کیلومتری غرب آشتیان قرار دارد و با توجه به بارش سالانه حدود ۴۰۰میلی‌متر در منطقه، جزو مناطق پربارش محسوب می‌شود. همچنین نزدیکی به سد «کشه» بر طراوت این روستا افزوده است. شهراب در پای کوهستان‌های تفرش و مشرف به منطقه کوهستانی تخت‌رستم قرار گرفته است.
گفتنی‌است شهراب یکی از روستاهای تفرش در استان مرکزی است. این روستای بزرگ در کنار جاده اصلی بین جاده فرمهین به تفرش و آشتیان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =