روستای خوراسب

دهیار روستای خوراسب مهم‌ترین مشکل این روستا را خاکی‌بودن جاده روستا عنوان کرد و گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر، از ۲۰سال قبل تاکنون توجهی به آسفالت‌کردن این جاده نشده است.

به گزارش روستانیوز، محمد دست‌پاک که چهارسال است مسئولیت دهیاری روستا را برعهده دارد، اظهار کرد: طرح هادی این روستا در سال۹۱ تصویب شد و با وجود این‌که بودجه این طرح براساس امتیازات و جمعیت روستا اختصاص داده می‌شود، اما درمجموع در مجلس شورای اسلامی برای طرح هادی روستاهای سراسر کشور هیچ بودجه‌ای تصویب نشده و ما فقط براساس بودجه سالانه دهیاری به جدول‌کشی و ترمیم خیابان اصلی روستا اقدام کردیم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی این است که روستا در مسیر سیل واقع شده که در این رابطه هم با منابع طبیعی و اداره جنگل‌بانی رایزنی‌هایی صورت گرفته تا در تپه بالادست این روستا پوشش گیاهی و جنگل‌کاری منظمی صورت بگیرد و این روستا از حوادث ناشی از سیل‌ در امان بماند. همچنین به‌دلیل رانش بعضی نقاط حادثه‌خیز روستا، با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در رابطه با درست‌کردن آب‌بند رایزنی‌هایی کرده‌ایم که امیدواریم به سرانجام برسد.
دست‌پاک اضافه کرد: یکی از ارگان‌هایی که همکاری بسیار ضعیفی با ما دارد، بنیاد مسکن است. لازم است در طرح‌ هادی روستا بازنگری شود تا ساخت‌وساز به‌آسانی صورت گیرد، اما این اتفاق نیفتاده و امکان ساخت‌وساز اصولی منازل مسکونی برای افرادی که بخواهند خانه جدید بسازند، وجود ندارد. 
دهیار روستای خوراسب بیان کرد: با وجود ظرفیت یک منطقه گردشگری، هیچ‌گونه زیرساخت اساسی توسط دولت در بخش گردشگری این روستا ایجاد نشده است. 
وی افزود: شغل اصلی مردم این روستا دامداری و کشاورزی است. جوانان تحصیل‌کرده هم بعد از تمام‌شدن تحصیلاتشان هیچ‌گونه شغلی به غیر از کشاورزی و دامداری ندارند که این نیز یک معضل برای روستای خوراسب و حتی منطقه محسوب می‌شود.
گفتنی‌است روستای خوراسب در غرب بخش سیلوانای ارومیه با جمعیتی بالغ‌بر ۴۲۳نفر در قالب ۹۰خانوار واقع شده است. مردم این روستا همگی باسوادند و این روستا جزو روستاهای فاقد بی‌سواد کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =