روستای انجیلاق

دهیار روستای انجیلاق کمبود بودجه برای تکمیل طرح‌های عمرانی روستا را مشکل اصلی روستا عنوان کرد و گفت: ساخت چمن مصنوعی سالن ورزشی بانوان، تکمیل آسفالت و جدول‌کشی معابر و... ازجمله طرح‌هایی است که به‌دلیل کمبود بودجه تاکنون صورت نگرفته. همچنین آنتن‌دهی ضعیف اینترنت از دیگر مشکلاتی است که مردم روستا از آن گلایه دارند. 

 به گزارش روستانیوز، کمیل احمدی افزود: دهیاری در بخش مدیریت پسماند اقدامات خوبی ازجمله نصب سطل‌های زباله مکانیزه در روستا انجام داده است. همچنین ساخت سرویس بهداشتی، جدول‌گذاری، درخت‌کاری و از همه مهم‌تر، تأمین آب شرب بهداشتی از طریق حفر چاه عمیق به‌همراه کلرزنی که توسط خانه‌بهداشت انجام می‌شود، ازجمله اقدامات عمرانی دهیاری بوده است.
وی ادامه داد: روستا حدود یک‌هزار و 200نفر جمعیت دارد که اکثر آن‌ها به دامداری، کشاورزی و باغداری مشغول هستند. دامداری به‌صورت سنتی و کشاورزی هم دیم است. بادام، انگور و گردو از محصولات باغی و گندم، جو، نخود و عدس ازجمله محصولات کشاورزی روستا هستند.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل ما کمبود بودجه است که امیدوارم مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند. اگر بودجه کافی داشته باشیم، می‌توانیم تمام مشکلات روستا را حل کنیم. با این بودجه‌ای که برای دهیاری واریز می‌شود، نمی‌توان کاری انجام داد. بودجه 100 تا 150میلیون تومان در سال با حساب هزینه‌های بالای کارگر و مصالح، به‌جایی نمی‌رسد. برای این‌که شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم، باید حداقل نیازها را برطرف کنیم تا مردم رغبت داشته باشند در روستا بمانند.
گفتنی‌است روستای انجیلاق در شهرستان آبیک استان قزوین و در بخش کوهپایه غربی با حدود 200خانوار واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =