روستای شیخ‌زرد

دهیار روستای شیخ‌زرد اظهار کرد: نبود آب لوله‌کشی مناسب و بهداشتی، کمبود فضای آموزشی، جمع‌آوری غیراصولی پسماندها و زباله‌های روستا و نبود خانه بهداشت باعث می‌شود روستاییان برای دریافت برخی خدمات به روستاهای همجوار مراجعه ‌کنند. همچنین قرار گرفتن روستا در مسیر سیل‌خیز دامنه کوه که هنگام بارندگی اهالی روستا را با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌کند، نبود بودجه کافی برای ساماندهی مسیرهای روستا و آنتن‌دهی بسیار ضعیف اینترنت و تلفن همراه ازجمله مشکلاتی است که ساکنان روستای شیخ‌زرد را با مشکل مواجه کرده.

به گزارش روستانیوز، محمد حاتمی که از سال۹۲ به‌عنوان دهیار روستا فعالیت می‌کند، با اشاره به اقداماتی که دهیاری در این مدت انجام داده است، افزود: قبل از شروع به کار دهیاری، روستا مشکلات بسیاری داشت که مهم‌ترین آن، نبود نقشه طرح هادی روستا بود که به‌عنوان معضل اصلی و یکی از دلایل عقب‌افتادگی روستا به‌شمار می‌رفت. در اولین گام بعد از شروع به کار دهیاری، پیگیر تصویب طرح هادی روستا شدیم که به سرانجام رسید و نقشه طرح هادی روستا در همان سال به‌طور کامل تهیه شد.

وی اضافه کرد: زیرسازی و جدول‌کشی خیابان‌ها، بازگشایی خیابان روستا که از اهمیت خاصی برای روستاییان برخوردار بوده و علاوه‌بر زیباترکردن سیمای ورودی روستا، از هدررفت آب‌های حاصل از آبیاری کشاورزان جلوگیری و مدیریت آبیاری باغ‌ها و مزارع روستا را آسان‌تر کرده، از جمله اقدامات انجام شده است.

حاتمی بیان کرد: در مرکز روستا تپه‌ای قرار گرفته که جاده اصلی ورودی روستا از کنار آن می‌گذرد. برای بهبود عبور و مرور وسایل نقلیه به‌ویژه در فصول پاییز و زمستان، طرح تعریض جاده ورودی روستا صورت گرفته و درحال انجام است.

وی با بیان این‌که روستا حدود ۸۰خانوار و ۳۵۰نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: شغل اصلی مردم کشاورزی و دامداری است و از طریق فروش محصولات کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

دهیار روستای شیخ‌زرد یادآور شد: از مسئولان استانی می‌خواهیم برای رفاه حال مردم روستا و جلوگیری از مهاجرت جوانان، مشکلات این روستا را حل کنند.

گفتنی است روستای شیخ‌زرد در منطقه مرگور در ٥٧کیلومتری شهرستان ارومیه قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =