565

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با همراهی محمدرضا شافعیان، رئیس جهاد دانشگاهی این استان، از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی جهاد دانشگاهی در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه در چپک‌رود جویبار بازدید کرد.

به گزارش «روستانیوز» به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران، در این دیدار کاوه جعفری خورشیدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران، اظهار کرد: با توجه به ماهیت این سازمان که یک "ان جی او" خصوصی است، به دنبال حمایت از بخش خصوصی هستیم و این امر وظیفه ذاتی این سازمان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: در هر بخشی که سازمان‌های خصوصی نیاز به کمک داشته باشند این سازمان آماده همکاری با آن‌ها است و برخلاف سازمان‌های دیگر که یک ساختار واحد دارند، نظام مهندسی تمام استان را شامل می‌شود.
خورشیدی با بیان این‌که این سازمان کارشناسان توانمند و عملیاتی در اختیار دارد که برای کمک به این سازمان‌ها پا به کار هستند، اظها کرد: تا به امروز ٩٧ تفاهم‌نامه با مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و غیره منعقد کردیم.
وی با اشاره به ظرفیت بالای جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف سازمانی آمادگی داریم تا با برگزاری جلسات فنی به کمک مجموعه جهاد دانشگاهی مازندران بیاییم.
در ابتدای این دیدار محمدرضا شافعیان، رئیس جهاد دانشگاهی، ضمن قدردانی از رئیس و اعضای همراه سازمان نظام مهندسی، گفت: ظرفیت‌های مشترک و فرصت‌های خوبی در دو سازمان نظام مهندسی و مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار سلیمانی جهاد دانشگاهی وجود دارد و امیدواریم با هم‌افزایی و تلاش علمی این ظرفیت‌ها را بارور سازیم.
وی با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی و پژوهشی است که ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مازندران دارای ۴۰هکتار آب‌بندان در قطعات مختلف بوده و آماده اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی با سازمان‌های مختلف مازندران هستیم.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به این‌که در حال حاضر در حال پرورش ماهیان گرمابی در این آب‌بندان‌ها هستیم، گفت: تلاش کردیم به مسائل نگاه علمی و تحقیقاتی داشته باشیم.
شافعیان خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان جهاد دانشگاهی همچنان در دریافت برخی مجوزهای لازم برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی خود که در جهت توسعه مازندران است با مشکل مواجه هستیم و در پژوهش‌ها به موانع سازمانی برخورد می‌کنیم که امیدواریم این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نخستین تولیدکننده نیمه‌صنعتی جلبک در مازندران است و قطب تولید جلبک در جهاد دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.
شافعیان خاطرنشان کرد: موانعی در دریافت مجوزهای لازم برای توسعه صنعتی جلبک وجود دارد که نظام مهندسی مازندران می‌تواند با اتخاذ تمهیدات و دید مثبت این موانع را برطرف کند تا این واحد تولیدی به عنوان قطب کشور در این زمینه معرفی شود.
شافعیان با بیان اینکه در حوزه پژوهش و کشاورزی می‌توان از آن استفاده کرد گفت: جلبک به عنوان مکمل غذایی در خوراک دام و طیور استفاده می‌شود و با توجه به ظرفیت کشاورزی مازندران در بخش دام طیور صدور این مجوزها در تولید صنعتی جلبک می‌تواند به توسعه بخش کشاورزی این استان کمک شایانی کند.
شایان ذکر است رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی به همراه معاون برنامه ریزی و توسعه کار آفرینی و مدیر حوزه ریاست از مرکز تخصصی آبزی‌پروری. مزارع کشاورزی و آب‌بندان‌ها و مرکز تحقیقات زیست فناوری جلبک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهاد دانشگاهی مازندران در چپکرود جویبار بازدید به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =