کلزا

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان کشت کلزا در این استان، گفت: کشت کلزا در ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال وبختیاری انجام شد.

به گزارش روستانیوز به نقل ازمهر، عطا الله ابراهیمی، اظهار داشت: ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت.

وی با اشاره به سطح زیرکشت کلزا در استان اظهار داشت: کشت محصول کلزا از اواسط شهریور ماه در استان آغاز و اواسط مهر به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: کشت کلزا در این استان به صورت تمام مکانیزه توسط دستگاه‌های کارنده ریز دانه کار، خطی کار و کشت مستقیم انجام شد.

وی گفت: میزان بذر مصرفی در هر هکتار بین شش تا هشت کیلوگرم توسط دستگاه‌های کشت تنظیم و کشت شد.

وی به مهمترین مزیت‌های کشت مکانیزه اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف کود و نهاده، رعایت تراکم و عمق مناسب بذر، تسهیل و تسریع در انجام کشت در موعد مقرر، صرفه جویی در مصرف انرژِی، یکنواختی سطح سبز و تراکم مناسب بوته در واحد را می‌توان از مهمترین مزایای کشت مکانیزه محصول کلزا است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تأمین روغن مورد نیاز کشور، پیشگیری از خروج ارز، تأمین علوفه مورد نیاز دام و طیور، تأمین امنیت غذایی و سلامت جامعه از مزایای توسعه کشت دانه‌های روغنی است و کشت این محصول در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید محصول می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =