کد خبر: 9145
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
ربات

آلفابت دیروز از تکمیل طرح گروه ماینرال در آزمایشگاه ایکس آلفابت به منظور تولید ربات هوشمند کشاورزی خبر داد.

به گزارش روستانیوز، آزمایشگاه ایکس آلفابت از سال ۲۰۱۸ تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی به منظور ارتقای کشاورزی را آغاز کرد و این فعالیت‌ها بالاخره با تولید یک ربات به ثمر نشسته است. نرم افزارها و سخت افزارهای متنوعی بر روی این ربات نصب شده تا ربات یادشده از قابلیت‌های فراوانی در حوزه هوش مصنوعی، شبیه سازی، شناسایی محیط و غیره برخوردار باشد. همچنین حسگرهای متنوعی بر روی این ربات نصب شده است.

ربات تولید شده توسط آلفابت انرژی خود را از طریق صفحات خورشیدی تأمین می‌کند و ضمن عبور از مزارع کشاورزی تک تک گیاهان کاشته شده را کنترل و بررسی می‌کند تا از سلامت و وضعیت رشد آنها مطلع شود. این کار با استفاده از دوربین‌ها و حسگرهای متعدد صورت می‌گیرد.

این ربات برای افزایش دقت تصمیم‌ها و بررسی‌های خود از اطلاعات ماهواره‌ای، پیش بینی وضعیت آب و هوا، داده‌های جمع‌آوری شده از خاک و نرم افزار هوش مصنوعی خود بهره می‌گیرد. این نرم افزار هوش مصنوعی با شناسایی الگوهای مناسب رشد محصول به کشاورزان اطلاعات بیشتری در مورد روش صحیح کاشت، داشت و برداشت محصولات گوناگون می‌دهد.

ربات چهار چرخ یادشده قادر به سمپاشی نیز هست و استفاده از آن موجب صرفه جویی در وقت و هزینه‌های کشاورزان می‌شود. استفاده از چنین ربات‌هایی بهره وری در زمان استفاده از زمین‌های کشاورزی را نیز افزایش می‌دهد که این امر با توجه به تداوم گرمایش زمین و غیرقابل استفاده شدن بسیاری از زمین‌های کشاورزی فعلی ضروری است.

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =