روستای کمی آباد

دهیار روستای کمی آباد با بیان این‌که این روستا از روستاهای صنعتی اردبیل محسوب می‌شود، گفت: با وجود این‌که صنعتی‌بودن منطقه اشتغال‌ ایجاد کرده، اما تردد کامیون‌ها باعث تخریب جاده روستا و خیابان اصلی آن شده است. به همین دلیل از مسئولان انتظار داریم زیرسازی و آسفالت معابر اصلی روستای کمی‌آباد را متناسب با تردد خودروهای سنگین بهسازی کنند. همچنین آسفالت معابر و تکمیل طرح هادی روستا که به‌صورت نیمه‌تمام مانده، از دیگر مطالبات اصلی مردم روستاست.

به گزارش روستانیوز، فردین جعفری افزود: به‌دلیل عبور جاده خلخال از روستا، حدود ۲۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی اهالی در آن سوی جاده قرار گرفته و مردم برای رفتن به زمین‌هایشان مجبورند مسیری طولانی را طی کنند. مسیرهای بین مزارع هم وضعیت بدی دارد؛ به‌طوری‌که ماشین‌های کشاورزی و حتی کمباین‌ها به‌سختی تردد می‌کنند. به‌همین دلیل درخواست داده‌ایم که یک پل زیرگذر برای عبور به آن سوی جاده و بهسازی جاده‌های بین مزارع احداث شود که هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: کم‌آبی از دیگر مشکلات اهالی روستاست؛ به‌ویژه برای کشاورزان که برای آبیاری مزارع خود با کمبود آب مواجه هستند. سال۶۴ سدی برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزی و رونق روستا ساخته شد، اما پس از مدتی با احداث سد یورتچی، آب سد روستای ما خشک شد و کشاورزان منطقه با بحران کمبود آب مواجه شدند. مسئولان چندسالی است به اهالی روستا قول داده‌اند که از سد برای کشاورزان کمی‌آباد هم حقابه اختصاص بدهند، اما این وعده هنوز عملی نشده است. 
دهیار روستای کمی¬آباد با بیان این‌که این روستا ۷۱۲نفر جمعیت و ۱۷۱خانوار دارد، خاطرنشان کرد: شغل اصلی اهالی روستا کشاورزی و دامداری است و حدود ۱۳۰نفر از جوانان منطقه که اکثراً اهل خود روستا هستند نیز در واحدهای صنعتی و تولیدی مشغول به کار هستند. سردخانه،‌ کارگاه بزرگ صنایع چوبی و کارگاه‌های مربوط به مشاغل ساختمانی، بلوک‌زنی و موزاییک‌سازی ازجمله واحدهای تولیدی درحال فعالیت در روستای کمی‌آباد هستند.
 جعفری با اشاره به وضعیت کشاورزی در روستا بیان کرد: اصلی‌ترین محصولات کشاورزی کمی‌آباد گندم و سیب‌زمینی است. همچنین چند مزرعه سبزی و صیفی‌جات هم در اطراف روستا ایجاد شده که به‌علت استفاده از کود طبیعی و غیرشیمیایی، این سبزی‌ها مشتریان زیادی دارد.
این مسئول روستا ادامه داد: روستای کمی‌آباد به‌علت نزدیکی به مرکز استان از نعمت آب شرب شهری، گاز، مخابرات، اینترنت و مدرسه پایه ابتدایی بهره‌مند است. 
گفتنی‌است روستای کمی‌آباد در پنج کیلومتری شهر اردبیل واقع شده و ازجمله روستاهای صنعتی استان محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =