روستای کلجی

رئیس شورای اسلامی روستای کلجی با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های ارتباطی روستا گفت: نبود راه دسترسی مناسب ازجمله مشکلات روستاهای اورامان است که با وجود پیگیری‌های متعدد، هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته و اهالی و مسافران برای رفت‌وآمد با مشکل مواجه هستند.


به گزارش روستانیوز، سیدعلی سجادی افزود: یکی دیگر از مشکلات اهالی روستا، کمبود آب است. با پیگیری‌های متعددی که داشتیم، قول تخصیص آب را به ما دادند، اما فقط درحد حرف باقی‌مانده است و به‌رغم مکاتبات مکرر تاکنون هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. ما برای تأمین آب اهالی روستا به یک ایستگاه پمپاژ آب نیاز داریم. کمبود آب باعث شده بسیاری از باغ‌ها در معرض خشک‌شدن قرار بگیرد. اگر این باغ‌ها خشک شود، با توجه به این‌که شغل بیش‌تر مردم منطقه کشاورزی و باغداری است، دیگر نمی‌توانند امرار معاش کنند.
وی با بیان این‌که روستا حدود ۵۰۰نفر جمعیت دارد، ادامه داد: کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش زنبورعسل و کارگری شغل اکثر مردم روستاست. سطح زراعی روستا ۱۰هکتار و سطح باغ‌های آن ۱۴هکتار است. جو، نخود، عدس، توت، انگور، گردو و انار هم ازجمله محصولات روستاست. همچنین درختان بلوط، بنه، ارزن، ون، زالزالک، انار، گلابی، بید، تبریزی، آلبالو و انجیر و گیاهان گل‌ختمی، گل‌گاوزبان، گل شقایق، بومادران، گل بنفشه، آویشن کوهی، رازیانه، شیرین‌بیان، پونه و گون که کاربرد دارویی و صنعتی دارند، ازجمله محصولات این روستاست.
سجادی اضافه کرد: بلوط ازجمله محصولات اصلی روستاست و بیش از ۳۰۰هکتار درخت بلوط داریم که می‌تواند به‌عنوان مرغوب‌ترین بلوط در استان و حتی در کل کشور باشد. اگر دولت حمایت کند و وام کم‌بهره و تسهیلات در اختیار ما قرار دهد، می‌توانیم برای جوانان روستا اشتغال‌ ایجاد کنیم.
وی با اشاره به امکانات خدماتی و رفاهی روستا بیان کرد: روستای کلجی دارای دبستان، مسجد و ساختمان شورا است، اما مردم برای برآورده کردن سایر نیازهای رفاهی خود از اورامان، شرکت تعاونی سروان واقع در روستای سلین و مدرسه راهنمایی نوین بهره می‌گیرند.
گفتنی است کلجی، روستایی از توابع بخش اورامان شهرستان سروآباد کردستان است.

گزارش از فهیمه تماشایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =