کد خبر: 9018
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
ایرانشهر

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: یقیناً باید مسئولان بسترهای لازم را فراهم کرده و با اقدامات خلاقانه و نوآورانه شهرها را برای گردشگری محور شدن و حضور گردشگران با در نظر گرفتن مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایمنا، مهدی جمالی نژاد با اشاره به ورود شهرداری‌ها به حوزه گردشگری، اظهار کرد: گردشگری به یکی از مطالبات همه شهروندان و روستاییان تبدیل شده و مدیران دلسوز شهری و روستایی نسبت به آن احساس مسئولیت و حساسیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه محور توسعه بسیاری از شهرها و روستاهای کشور صنعت گردشگری است، گفت: با ورود کرونا، گردشگری در بسیاری از شهرهای دنیا شکننده شده و محدودیت‌های زیادی را در این زمینه شاهد هستم، اما این مسئله ورود جدی مدیران شهر و اعضای شوراهای شهر به عرصه گردشگری را می‌طلبد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه مدیران شهری در شرایط کرونا مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نباید تنها بگذارند، گفت: یقیناً باید مسئولان بسترهای لازم را فراهم کرده و با اقدامات خلاقانه و نوآورانه شهرها را برای گردشگری محور شدن و حضور گردشگران را با در نظر گرفتن مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده کنند.

جمالی نژاد افزود: البته نهادهای توریست‌گردان و مهمان‌خانه‌ها و سایر زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری و تمام نهادهای آسیب دیده از ناحیه کرونا باید به همت مدیران شهری و شوراهای شهر دوباره به چرخه فعالیت خود برگردند.

وی در رابطه با وضعیت بودجه شهرداری‌ها در خصوص صنعت گردشگری، گفت: شهرداری‌ها با توجه به تنوع و گستردگی ماموریت‌هایی که انجام می‌دهند، بسترسازی برای گردشگری هستند که برای هر کدام از این فعالیت‌ها، ردیف‌ها و اعتباراتی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: اقداماتی مانند تغییر مبلمان شهری، فضا سازی شهری، ایجاد و رسیدگی به فضای سبز، گشایش فضاهای ورزشی و فرهنگی و ورود به حوزه‌های مذهبی و برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی شهرداری‌ها بسترساز حضور پررنگ گردشگران شده است.

جمالی‌نژاد بر هدف‌گذاری شهرداری‌ها در تأمین بودجه مربوط به فعالیت‌های حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: برای بودجه‌گذاری باید هدف‌دار اقدام کرد تا بتوان متناسب با ذائقه گردشگران داخلی و خارجی، حضور پررنگ‌تر گردشگران را شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =