کد خبر: 8920
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
4984

معاون استاندار و فرماندار اصفهان گفت: در هفت سال فعالیت دولت تدبیر امید بطور متوسط هر سال ۶۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شده است.  

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا،  حسین سیستانی در مراسم تکریم و معارفه بخشدار مرکزی اصفهان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی در بخش مرکزی شهرستان اصفهان بدلیل مشارکت بالای مردم و حضور خیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نمود بسیار بالایی پیدا کرده و مالیات بر ارزش افزوده نیز رقم قابل توجهی بوده است.

وی یادآور شد: مالیات ارزش افزوده در شهرها و روستاها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

سیستانی افزود: بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی اصفهان در بخش مرکزی این شهرستان هزینه می‌شود، هرچند با توجه به شاخص‌ها و معیارهایی که برای محرومیت‌زدایی وجود دارد، بخش‌های دیگر هم به تناسب شرایط از این امتیازات بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: بخش مرکزی اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، معادل چند شهرستان این استان بوده و از استعداد و ظرفیت فرمانداری مستقل برخوردار است.

سیستانی خاطرنشان کرد: جایگاه و نقش بخش مرکزی اصفهان در پیشبرد اهداف نظام و دولت و خدمات ارائه شده در آن، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان‌اینکه تعداد نیروها و امکانات این بخش محدود است، گفت: مسوولان باید با همت و تلاش و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها خدمات شایسته‌ای به مردم این بخش ارائه دهند.

فرماندار اصفهان گفت: مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری در بخش مرکزی اصفهان وجود دارد و در صورتی که بطور جدی به آنها پرداخته نشود ما را با بحران مواجه خواهد کرد.

وی با بیان مباحث امنیتی جدی در این بخش خاطرنشان کرد: بخشدار و دیگر مسوولان باید با درایت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اطلاعات و ارتش این مسائل را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

سیستانی اضافه کرد: حوزه‌های کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این بخش‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت توجه جدی به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این بخش افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی از روستاهای این بخش آسیب جدی به اراضی کشاورزی وارد کرده است. 

معاون استاندار و فرماندار اصفهان تصریح کرد: باید بطور جدی به مقوله‌های آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بخش مرکزی اصفهان پرداخته شود.

در این مراسم از خدمات ۶۷ ماهه علیرضا حسینی بخشدار سابق بخش مرکزی اصفهان، تجلیل و سیدسعید موسوی به جای وی معرفی شد.

شهرستان اصفهان دارای ۱۰ شهر و  ۶ بخش مرکزی، کوهپایه، جلگه، بخش بن‌رود، جرقویه علیا و جرقویه سفلی است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =