بیمه

سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ بیش از ۲۵ میلیارد ریال خسارت به تولیدکنندگان استان در بخش‌های دام، طیور و آبزیان پرداخت شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، احمد کریمزاده با اشاره به این مطلب اظهار داشت: با توجه به برآورد خسارت زراعت و باغ‌ها در سال زراعی ۹۹-۹۸، مراحل نهایی پرداخت خسارت در این ۲ بخش نیز در دست انجام است و با تایید صندوق بیمه خسارت آنها در مهر و آبان پرداخت می‌شود.

وی تعداد دام‌های سبک و سنگین بیمه‌شده در استان را ۱۹۱ هزار و ۴۷۵ راس عنوان کرد و افزود: چنانچه دام سبک بر اثر بیماری‌های زیر پوشش صندوق بیمه تلف شود، خسارت پرداخت می‌شود و برای دام سنگین نیز اگر دام دچار بیماری شود ولی گوشت آن قابل مصرف باشد در صورت ذبح دام ۵۰ درصد از خسارت به ذبح دام تعلق می‌گیرد.

سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال زراعی ۹۹-۹۸ برای تلفات یا ذبح یک هزار و ۱۱۲ راس دام سبک و سنگین استان خسارت پرداخت شد.

کریمزاده با بیان اینکه خسارت به طیور در اثر معدوم شدن طیور به دلیل کانون آلوده و داشتن بیمه نامه پایه و تکمیلی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در همین مدت از مجموع ۶۸ هزار مترمربع مزارع پرورش ماهی بیمه شده به چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع خسارت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه استقبال کشاورزان در بخش زراعت و باغ نسبت به بیمه کردن محصول بیش از بخش دام است، خاطرنشان کرد: اتخاذ راهکارهایی برای افزایش تمایل دامداران به بیمه دام‌های خود در برنامه این صندوق قرار دارد.

سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از ۱.۵ میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می‌شود و سطح زیرکشت استان نیز ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =