کد خبر: 8916
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی برای افزایش بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تصویب کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز-یکشنبه-مجلس شورای اسلامی با ۱۵۴ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده با دو فوریت طرح حذف بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۷ مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با یک فوریت این طرح با ۱۷۰ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر موافقت کردند.

جلیل مختار نماینده آبادان به عنوان متقاضی این طرح گفت: طبق قانون باید یک درصد از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی در کشور به شهرداری‌ها و دهیاری اختصاص پیدا کنند، اما در لایحه بودجه ۹۹ تصویب شد که ۳۵ درصد از این میزان اعتبار به صندوق توسعه محیط زیست اختصاص پیدا کند که یکی از بزرگترین ظلم‌ها به شهرداری ها و دهیاری‌ها است.

سید علی موسوی نماینده ملکان به عنوان مخالف گفت: این طرح همان مواردی است که پیش از این در بودجه سنواتی آمده است ما باید به دنبال تصویب قوانینی باشیم که وضع معیشت مردم را بهتر کند در حال حاضر دهک‌های پایین جامعه در حال له شدن هستند.

حمزه امینی نماینده هشترود به عنوان موافق این طرح گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد و در این شرایط بودجه آنها هم کم شده و شهرداری‌ها با کمبود درآمد رو برو هستند که در این طرح این وضعیت سامان پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =