کد خبر: 8913
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی امسال در گیلان از ۱۱۲ هزار هکتار به ۱۳۵ هزار هکتار افزایش یافت .

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما  رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه مراسم «روز مزرعه راتون» که در دریاسر شهرستان لنگرود برگزار شد گفت : پارسال در ۱۱۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان کشت دوم انجام شد که امسال به ۱۳۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

  • مسعود الماسی با اشاره به استقبال کشاورزان به پرورش راتون گفت : امسال باتوجه به خسارت‌های بارش باران در فصل برداشت برنج و تاکید سازمان جهاد کشاورزی بر پرورش راتون ، پیش بینی می‌شود در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان راتون پرورش داده شود که از آن ۹۰ تن شلتوک به دست می آید .
  • وی با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌های استان کشت دوم انجام می شود گفت: یکی از مشکلات اجرای کشت دوم ، نبود زهکشی مناسبت است و طرح جامع زهکشی استان پیشنهاد شده که با اجرای این طرح، شرایط لازم برای کشت دوم در همه شالیزارهای استان فراهم می شود.
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: کشاورزان گیلانی همه ساله پس از برداشت برنج در شالیزارهایشان راتون ، باقالا ، سبزیجات برگی و غده ای پرورش می دهند که پیش بینی می شود امسال با تولید این محصولات ۳ هزار میلیارد تومان عایدشان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =