کد خبر: 8912
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
تخریب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رباط‌کریم از تخریب ۱۳۹ ساخت‌وساز غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: ۷۱ هزار متر از زمین‌های زراعی و باغی آزادسازی و به عرصه تولید محصولات کشاورزی اضافه شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا حیدری اظهار کرد: تغییر کاربری این زمین‌های کشاورزی به تعداد ۳۸ مورد شامل دیوارکشی، بنای غیرمجاز، محوطه‌سازی و ایجاد آلاچیق در روستاهای حصارمهتر، انجم‌آباد و شهرآباد بود که اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی نسبت به آزادسازی آنها اقدام شد.

وی اضافه کرد: همچنین در اجرای احکام قضایی یک مورد از احکام قطعی در روستای انجم‌آباد با حضور ریاست اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم، نماینده حقوقی و برخی از کارکنان جهادکشاورزی و یگان محترم انتظامی قلع و قمع شد. حراست از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی جزو اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان است و بر همین اساس با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رباط‌کریم با بیان اینکه باید زمین‌های کشاورزی را به عنوان یک امانت در راستای تولید در بخش کشاورزی حراست کنیم، تاکید کرد: از همه افرادی که قصد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها را دارند، درخواست داریم ابتدا موضوع را از جهاد کشاورزی استعلام کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

شهرستان رباط‌کریم در جنوب‌غربی تهران واقع است و جمعیت آن بر اثر پدیده مهاجرت از ۲۰ هزار نفر در سال ۱۳۶۵ به ۳۰۰ هزار نفر با احتساب جمعیت جدید ساکن در پرند رسیده است یعنی در طول ۲۷ سال جمعیت شهرستان ۱۴ برابر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =