کد خبر: 8905
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
چغندر

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد:در سال جاری بیش از ۵میلیون تن چغندرقند بهاره در کشور تولید می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، پیمان حصادی با اشاره به دوره برداشت چغندرقند بهاره و بهره برداری از کارخانه‌های قند کشور از اواخر شهریورماه سال جاری در استان‌های غربی از جمله آذربایجان غربی، اردبیل و...، گفت: تاکنون محصول بیش از ۱۱۰۰ هکتار از مزارع برداشت و حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند با متوسط عیار قند بالای ۱۶ درصد، تولید و تحویل کارخانه های قند طرف قرارداد شده است.

وی افزود: با توجه به سطح قابل برداشت حدود ۹۹ هزار هکتاری چغندرقند بهاره کشور و وضعیت مطلوب اکثر قریب به اتفاق مزارع، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری بیش از ۵ میلیون تن چغندرقند بهاره در کشور تولید و برای فرآوری و استحصال شکر، تحویل کارخانه‌های قند سراسر کشور شود.

به گفته حصادی، کشت چغندرقند پائیزه با شروع سال زراعی از مناطق جنوبی کشور (خوزستان)، آغاز شده است.

وی با اشاره به کشت قراردادی چغندرقند «مبتنی بر کشاورزی قراردادی»، گفت: همچنین تعامل خوبی با بخش‌های مختلف از جمله کارخانه‌های قند در زمینه تأمین و تدارک نهاده‌ها و سایر عوامل موثر در تولید در چغندرقند پائیزه در سطح کشور انجام شده و انتظار می‌رود کشت پائیزه چغندرقند سال جاری با استقبال خوب کشاورزان روبرو شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن میزان بهره‌وری تولید و آب در چغندرقند پائیزه، پیش‌بینی می‌شود ضمن صرفه‌جویی حدود ۱۴۰ میلیون متر مکعبی آب بیش از ۱.۲ میلیون تن چغندرقند پائیزه نیز تولید و تحویل کارخانه‌های قند شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =