کد خبر: 8892
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
محصولات کشاورزی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان با اشاره به ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی‌شده در گیلان گفت: این طرح برای ۱۰ محصول اصلی و مهم استان ‌مانند مرکبات، فندق، بادام‌زمینی، برنج، کیوی، لوبیا، کدو، هندوانه‌، زیتون و چای در پنج شهرستان رودسر، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، رودبار و لاهیجان اجراشده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، حمید منشی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ترویج فرهنگ تولید و‌ مصرف محصول گواهی‌شده در پنج شهرستان گیلان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این طرح باهدف توان‌افزایی جوامع محلی، بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، در سال ۹۹ در پنج شهرستان استان گیلان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ تولید و‌ مصرف محصول گواهی‌شده در گیلان گفت: این طرح برای ۱۰ محصول اصلی و مهم استان به‌مانند مرکبات، فندق، بادام‌زمینی، برنج، کیوی، لوبیا، کدو، هندوانه‌، زیتون و چای در پنج شهرستان رودسر، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، رودبار و لاهیجان اجراشده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان با اذعان به فراهم آوردن شرایط فضای کسب‌وکار در خانوارهای عشایری و‌ روستایی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح فراهم آوردن زمینه ایجاد و توسعه کسب‌وکار برای خانوارهای روستایی و عشایری با تولید محصولات گواهی‌شده ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات است زیرا ۱۷۵ نفر از زنان روستایی تحت پوشش این طرح در ۵۷ هکتار از اراضی پس از سپری نمودن آموزش‌های لازم، در قالب سایت الگویی فعالیت می‌کنند.

منشی‌زاده با تأکید تلاش برای اخذ گواهی استاندارد برای سه محصول چای، لوبیا و هندوانه بیان کرد: تاکنون سه محصول هندوانه، لوبیا و چای برداشت و آزمایش‌های آب‌وخاک که در آزمایشگاه دارای تأییدیه سازمان استاندارد بوده و بر اساس دستورالعمل شرکت بازرسی انجام‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =