مرتضی دهقانی محمدآبادی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: صنایع روستا دوست باید برای تولید به‌صرفه باشد و اجرای آن هزینه زیادی نیاز نداشته باشد؛ نوآورانه بودن و استفاده از فناوری جدید در این طرح بسیار مهم است، از طرفی طرح ارائه‌ شده باید با فناوری ساده قابل‌ اجرا باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی در نشست خبری که امروز ۳۱ شهریور در کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به طرح صنایع روستا دوست تصریح کرد: این طرح با شعار «تلاش کنیم تا روستاها را طلاش کنیم» به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاهای سطح استان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: از کلیه ایده‌پردازان، کارآفرینان، مخترعین، صنعتگران، شرکت‌های دانش‌بنیان، دارندگان محصولات و ایده‌های صنعتی دعوت می‌کنیم که طرح‌های خود در خصوص ایجاد صنایع روستا دوست در روستاها با توجه به ظرفیت موجود در هر روستا را تا ۲۵ مهرماه به سامانه www.emdad.ir ارسال کنند، تسهیلات تشویقی برای ایده‌های برتر استانی و کشوری در نظر گرفته‌ شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: صنایع روستا دوست باید برای تولید به‌صرفه باشد و اجرای آن هزینه زیادی نیاز نداشته باشد؛ نوآورانه بودن و استفاده از فناوری جدید در این طرح بسیار مهم است، از طرفی طرح ارائه‌شده باید با فناوری ساده قابل‌ اجرا باشد، با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان قزوین معتقد هستم که استان قزوین می‌تواند در بحث رونق و توسعه روستاها پیشرو و پیشگام باشد.

۹۳ درصد اشتغال تحقق شده در کمیته امداد پایدار بوده است

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های کلان کمیته امداد در حوزه اشتغال این است که بتوانیم باهم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های متولی اشتغال بتوانیم در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد گام برداریم و بتوانیم به افرادی که به دلایلی درآمد کافی ندارند و نیازمند اشتغال هستند، کمک کنیم.

دهقانی افزود: در دهه پنجم خدمت کمیته امداد اولویت اصلی این نهاد، توانمندسازی و اشتغال‌زایی است؛ در سال جاری در نظر داریم که ۵۰۰۰ فرصت شغلی بااعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان در استان قزوین ایجاد کنیم، اعتبارات این امر از طریق هم‌افزایی بانک‌های عامل، صندوق امداد ولایت و بخش مشاغل روستایی دفتر ریاست جمهوری تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: طی ۶ ماهه اول سال، ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد قزوین تحقق پیداکرده است که از این میان هزار فرصت شغلی در صنوف مختلف ایجادشده و ۵۰۰ مورد معرفی به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی داشتیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: طی سه سال اخیر کارنامه خوبی در حوزه اشتغال داشتیم و ۱۱ هزار فرصت شغلی را از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸ اجرایی کردیم، یکی از دغدغه‌های اصلی ما پایداری اشتغال ایجادشده است که طی آن پنج مورد استعداد سنجی، علاقه‌مندی، توانمندی، مشاوره شغلی برنامه‌های آموزشی را پیگیری می‌کنیم و سپس تسهیلات پرداخت می‌شود همچنین بعدازآن نظارت فنی به‌صورت مستمر صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظارت صورت گرفته ۹۳ درصد از اشتغال محقق شده پایدار بوده و هفت درصد به خاطر فوت، ازدواج یا مهاجرت مجری طرح و سایر مسائل اقتصادی موفق نشده و دچار انحراف شدند.

موفقیت در حوزه آموزش منجر به اشتغال با همکاری جهاد دانشگاهی قزوین

دهقانی تأکید کرد: برای کارفرمایان تسهیلاتی در نظر گرفته‌شده است به‌طوری‌که اگر کارفرما از نیروی امداد استفاده کند می‌تواند یکی از بسته‌های تشویقی را استفاده کند، کارفرما می‌تواند به ازای جذب هر نفر نیرو با پرداخت حقوق بر مبنای قانون کار و بیمه کردن نیرو، مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با پرداخت هفت ساله دریافت کند، همچنین می‌تواند از بسته‌های بیمه سهم کارفرما استفاده کند به‌طوری‌که نیروی کار را بیمه می‌کند و ما لیست بیمه را پرداخت کنیم.

وی یادآور شد: در مناطق محروم استان، کارفرمایان می‌توانند این دو بسته را به‌صورت همزمان استفاده کنند اما در مناطق برخوردار فقط یکی از این بسته‌ها در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد، در سال جدید به ۱۳ شرکت تسهیلات کارفرمایی با مبلغ ۶ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال جدید استانداری قزوین ۲۰ هزار فرصت شغلی را در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی می‌خواهد محقق کند که ۲۵ درصد از این میزان سهم کمیته امداد است، برای تحقق این میزان شغل ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار نیز در نظر گرفته‌شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته توانستیم رتبه اول کشوری طرح‌های دانش‌بنیان را کسب کنیم که این امر با همکاری جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری، سازمان فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های صنعتی محقق شد، چراکه طرح‌های نوین و دانش‌بنیان را از طریق جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری دریافت می‌کنیم و آن را محقق می‌کنیم، همچنین در حوزه آموزش منجر به اشتغال از ظرفیت‌های ویژه جهاد دانشگاهی قزوین استفاده کردیم و هم‌اکنون سومین استان در این حوزه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =