کد خبر: 8860
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
بازرگان

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از افتتاح ۱۶ هنرستان‌ جدید بخش کشاورزی در راستای جهش تولید و به منظور ارتقای دانش و مهارت کشاورزان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، دکتر کامبیز بازرگان در آیین افتتاح هنرستان‌های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی ابراز کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آستانه شروع سال تحصیلی، تعداد هنرستان‌های کشور از ۸ به ۲۴ هنرستان افزایش یافت.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی به منظور توانمندسازی کشاورزان آینده، تلاش دارد از ابتدای زنجیره دانش، یعنی شروع دوره متوسطه روستازادگان و علاقه‌مندان را در سطح کشور به هنرستان‌های کشاورزی جذب کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سازمان تحقیقات اظهار کرد: در این برنامه مشوق‌هایی طراحی شده که دانش‌آموختگان بعد از اخذ دیپلم بتوانند راحت‌تر جذب مراکز آموزش عالی تخصصی و مراکز علمی کاربردی کشور شوند و بعد از آن ساختاری را طراحی کردیم که اخذ تسهیلات و مجوزها برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی و صاحبان گواهی‌های صلاحیت و مهارت فنی آسان شود.

بازرگان با اشاره به این که امیدواریم طرح مذکور به تصویب شورای عالی توسعه روستایی و عشایری برسد، افزود: این برنامه محرکی برای جلب فرزندان روستا و علاقه‌مندان به بخش کشاورزی؛ به هنرستان‌های تخصصی کشاورزی است و آینده شغلی آنها بیش از پیش تضمین می‌شود.

وی با اشاره به این که رویکرد هنرستان‌های مذکور، توانمندسازی این افراد برای آینده بخش کشاورزی است، بیان کرد: ارتقای بهره‌وری منابع، افزایش تولید، مدیریت بهینه نهاده‌ها از جمله اهداف راه‌اندازی این هنرستان‌هاست.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که طراحی و مکان‌یابی هنرستان کشاورزی مبتنی بر مزیت‌های نسبی مناطق کشور است، اظهار کرد: مزیت کشاورزی و هم مزیت دانش و تخصص در نظر گرفته شده است.

بازرگان تصریح کرد: در استان فارس با توجه به نیاز به فرآوری محصولات کشاورزی و ارتقای زنجیره تولید؛ هنرستان کشاورزی در رشته صنایع غذایی طراحی و افتتاح شد.

به گفته وی، استان فارس از نظر امکانات، تجهیزات و دانش یک قطب علمی است و امیدواریم با توانمندسازی به فارغ‌التحصیلان این مجموعه کمک شود.

گفتنی است؛ آیین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید فنی و حرفه‌ای و کار و دانش کشاورزی و شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹، در ۲۴ هنرستان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با حضور علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =