کد خبر: 8858
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
مدرسه

 هر ساله والدین و دانش آموزان آخرین روزهای شهریورماه را با شور و نشاط خاصی سپری می کردند گویا ورود به سال‌تحصیلی و جلوس بر نیمکت هایی که پله پیشرفت آنهاست نیز نیاز به روحیه خاصی دارد که سال های پیشین این نعمت را داشتیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اما امسال از ۱۵ شهریورماه بازگشایی مدارس کلید خورد و با توجه به شرایط کرونایی والدین به‌ناچار و با استرس و نگرانی فرزندان خود را راهی مدارس کردند چراکه در این شهرستان زیرساخت های آموزش مجازی مهیا نیست و دانش آموزان به ناچار باید در مدارس حضور یابند تا از تعلیم و تربیت عقب نمانند. 

بنابراین مسئولان و مدیران و معلمان مدارس در این‌باره وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند که مراقب دانش‌آموزان باشند و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس نظارت بیشتری داشته باشند تا خدای نکرده دانش‌آموزان به این ویروس مبتلا نشوند چراکه اگر حتی یک دانش‌آموز هم مبتلا شود، سلامت بسیاری از دانش‌آموزان، معلمان و حتی خانواده‌های آنها به خطر می‌افتد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، وضعیت سال تحصیلی ۹۹ را اینگونه بیان کرد: ۸۵ درصد دانش‌آموزان در این شهرستان به‌صورت حضوری در مدارس به تحصیل خود ادامه می‌دهند و ۱۵ درصد دانش‌آموزان که به‌صورت غیرحضوری هستند، از طریق محتوای الکترونیکی یادگیری، درسنامه مکتوب، شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی(شبکه آموزش و شبکه ۴ سیما) آموزش می‌بینند و از ابتدای مهرماه نیز شبکه استانی همدان برنامه‌های آموزشی دروس در همه پایه‌ها را خواهد داشت.

احمد رستمی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت در شهرستان کبودراهنگ روستایی است و بیشتر دانش‌آموزان روستایی مشکل اینترنت دارند، افزود: دانش‌آموزان روستایی که به‌صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند، علاوه‌بر دریافت بسته‌های آموزشی، معلم موظف است به درب منازل دانش‌آموز مراجعه کرده و آموزش عالی لازم را به آنها ارائه دهد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس موظف هستند دانش‌آموزان هر کلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموزان به‌گونه‌ای توزیع کنند که حفظ حداقل فاصله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد.

رستمی اظهار کرد: از آنجایی که رعایت بهداشت برای حفظ سلامت و پیشگیری از کروناویروس بسیار ضروری است بنابراین تمام توان خود را در بحث بهداشت محیط مدارس به‌کار گرفته‌ایم و از خانواده‌ها تقاضا داریم با توجیه بیشتر فرزندانشان درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را یاری کنند.

وی تأکید کرد: آموزش‌های غیرحضوری هرگز نمی‌تواند کارکرد حضور در کلاس را داشته باشد بنابراین حضور در کلاس درس برای دانش‌آموزان بسیار مفید است هر چند امسال با توجه به شرایط کرونایی حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست.

رستمی در ادامه فضاهای آموزشی فرسوده، کمبود اعتبارات مدارس برای تعمیر و تجهیز مدارس و اینترنت را مشکل اصلی مدارس و دانش‌آموزان برشمرد و افزود: امیدواریم با حمایت‌های خیرین و مسئولان بتوانیم این مشکلات را نیز مرتفع کنیم.

در ادامه اولیای دانش‌آموزان درباره بازگشایی مدارس می‌گویند. والدین هم دل نگران به خطر افتادن سلامتی فرزندان خود هستند.

سلطانی، نصرالهی و حبیبی از جمله والدین دانش آموزانی در بخش گل تپه هستند که نظراتشان را درباره بازگشایی مدارس اینگونه بیان کردند: ما بسیار نگران سلامت فرزندانمان هستیم اما آنها نیاز به آموزش‌های حضوری دارند و به‌ناچار در این شرایط سخت در کلاس درس حضور دارند بنابراین از مدیران و معلمان مدارس تقاضا داریم با ضدعفونی مداوم و آموزش‌های لازم درباره پیشگیری از کرونا به دانش‌آموزان، مراقب سلامتی آنها باشند.

برخی هم از غیرحضوری بودن آموزش در سال تحصیلی گذشته ابراز رضایت چندانی نداشتند. والدینی که تنها فرزندشان امسال راهی مدرسه شده بود و وسواس زیادی برای شستشوی دست دلبندشان داشتند، درخواست خود را اینگونه مطرح کردند: فرزند ما در دوره اول ابتدایی مشغول به تحصیل است و با توجه به بازگشایی مدارس به‌شدت نگران سلامتی او هستیم اما آموزش حضوری یکی از نیازهای دانش‌آموزان است و فقط از مدیران و معلمان مدارس انتظار داریم که نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دانش‌آموزان داشته باشند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

احمدی، مادر یکی از دانش آموزان روستای قهورد درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس به خبرنگار ایسنا گفت: در برخی از مدارس متأسفانه بعضی مدیران و معلمان از ماسک استفاده نمی‌کنند، اینها چگونه می‌توانند الگویی برای فرزندان ما باشند و آنها را برای استفاده از ماسک و حفظ سلامتیشان تشویق کنند بنابراین از مسئولان آموزش و پرورش تقاضامندیم با معلمان و مدیرانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، به‌شدت برخورد کنند.

توکلی، پدر دیگر دانش آموز گل تپه ای هم نگران اُفت تحصیلی فرزندش بود و ناراحتی خود را این گونه اعلام کرد: در  سال گذشته آموزش‌های غیرحضوری موجب اُفت تحصیلی فرزندم شد و امسال تصمیم گرفتیم با توکل به خدا و اعتماد به مدیران و مسئولان و معلمان مدارس فرزندمان را راهی مدرسه کنیم تا با حضور در کلاس درس بتوانند آموزش‌های بهتری را فرا بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =