کد خبر: 8845
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
2156

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اصل سیاست‌گذاری در مدیریت جنگل و طرح‌های جنگل‌داری بر پایه حفظ و نگهداری است و لازمه ساماندهی این طرح استفاده از خرد جمعی اساتید، کارشناسان و پیشکسوتان جنگل و مهمتر از همه ایجاد تفاهم و همدلی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، دکتر مسعود منصور در نشست شورای مدیران بیشترین تاکید خود را روی ساماندهی طرح‌های جنگلداری معطوف کرد و افزود: مدیریت پارک‌های جنگلی، مدیریت نهالستان‌ها، ذخیره‌گاه‌های جنگلی، شیوه کاشت درخت و نحوه حفاظت و مراقبت همه باید از یک روش مدیریتی واحد تبعیت کنند و محوریت این کار بر عهده معاونت امور جنگل است.

وی از روند طرح توقف بهره‌برداری جنگل‌ها و متعاقب آن اجرایی نشدن طرح جایگزین جنگل و مطالبات کارخانجات و صنایع چوبی انتقاد کرد و خواستار سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های جنگل داری بدون برداشت چوب با پشتوانه نظرات اساتید و متخصصین جنگل شد.

رییس سازمان جنگل‌ها همچنین خواستار سرعت بخشیدن به طرح توسعه زراعت چوب شد و تصریح کرد: بسیاری از کمبودهای چوبی می‌تواند با افزایش زراعت چوب جبران شود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت تهیه نقشه و مختصات پروژه‌های اجرایی، نظارت و ارزیابی عملکرد منابع طبیعی استان ها را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: واحد های استانی برتر مورد تقدیر قرار می گیرند.

منصور سرانجام با تاکید بر اینکه دستورالعمل «فداکاران خدمت» اکنون در دولت در دست بررسی است و تا حصول نتیجه از سوی این سازمان در حال پیگیری است، از مدیران منابع‌ طبیعی استان‌ها خواست کسانی که در دفاع از منابع ‌طبیعی و اطفای حریق جنگل و مرتع جان عزیزشان را از دست داده‌اند، به مشکلات خانواده‌های آنان رسیدگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =