آبخیزداری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از پیش بینی ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، خلیل آقایی در نشست با مدیران اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با پیگیری از دفتر مقام معظم رهبری ۱۵۰ میلیون دلار بودجه اختصاصی در سال ۹۸ جهت تسهیل در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشور دیده شده است که بیشتر از بودجه مصوب سال ‌جاری است.

وی با اشاره به بند «ب» ماده ۲۹ قانون اجرایی کشور خاطرنشان کرد: مفاد این بند بر آن است اقتصاد مقاومتی را محلی کند، با تشکل‌های روستایی قرارداد بسته شود و منابع در جهت رفع مشکلات روستاییان و حفظ منابع طبیعی در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر اجرای طرح مدیریت جامع آبخیز تاکید کرد و گفت: مدیریت منابع آبی حتی در زمان کاهش بارندگی‌ها، با اجرای صحیح طرح مدیریت جامع آبخیز میسر است.

وی با بیان این که آبخیزداری در شرایط خشکسالی و در جهت جلوگیری از خسارت سیل امتحان خودش را پس داده است، گفت: فعالیت‌های آبخیزداری در هر شرایطی اثرگذار است.

آقایی اجرای طرح کاداستر را یکی از اولویت‌دارترین فعالیت‌های سازمان دانست و افزود: با اجرای این طرح در کشور مشکلات بین مردم و سازمان جنگل‌ها مرتفع می‌شود.

معاون وزیر در سازمان جنگل‌ها، حفظ انفال و عرصه‌های منابع طبیعی و گسترش پوشش گیاهی را دو وظیفه مهم این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی، نباید پوشش‌ گیاهی از بین رود، همچنین استفاده از تخصص‌های لازم برای گسترش پوشش گیاهی ضروری است که اگر این دو مهم رقم بخورد، موفق خواهیم بود.

وی افزود: دشمن در تلاش است تمام راه‌های پیشرفت کشور را ببندد و ممکن است راه مستقیم را پر از پیچ و خم کند اما ما را از کار باز نمی‌دارد بنابراین به حول و قوه الهی و با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل می‌کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی گفت: برای حفاظت از عرصه‌های منابع ‌طبیعی هر کس هر چقدر که می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند، کار فرهنگی زمانی اثرگذار است که همه مردم نسبت به ظرفیت‌های منابع طبیعی حساس باشند.

وی با بیان این که نباید از کار کردن خسته شد و کوتاه آمد، افزود: در توسعه و آبادانی هر گوشه‌ای از منابع ‌طبیعی، افراد باید وارد عمل شوند و به غیر از مردم هیچ کس دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

مقام ارشد سازمان جنگل‌ها ضمن رضایت از اقدامات استان هرمزگان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، تصریح کرد: در این خصوص اخبار خوب و خوشی از هرمزگان داشته‌ایم و دیدگاه ما نسبت به اقدامات این استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مثبت است.

بنابه این گزارش، در این نشست گزارش کاملی از عملکرد اداره ‌کل منابع طبیعی در استان، با محوریت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ارائه شد.

استفاده از ظرفیت مردم و جوامع محلی در حفاظت و صیانت از انفال و اراضی ملی، اجرای طرح‌های آبخیزداری، احیاء و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، توسعه مراتع و جنگل‌ها از اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است؛ در این جلسه هم‌اندیشی مهندس حسین‌پور مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری کشور، دکتر ذاکری مدیرکل، معاونین و رؤسای ستادی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =