کد خبر: 8822
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: آب‌رسانی به ۵۹روستا در هشت شهرستان این استان در قالب پویش «هرهفته_ الف_ ب_ ایران» به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر نیرو وارد مدار بهره‌برداری ‌شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا کاکاوند در آیین افتتاح این طرح‌ها در روستای عزیزآباد شهرستان صحنه افزود: این طرح‌های آب‌رسانی در شهرستان‌های کرمانشاه ۱۹روستا، صحنه ۱۷روستا، سرپل‌ذهاب ۱۰روستا، ثلاث‌باباجانی چهار روستا، گیلانغرب چهار روستا، کنگاور سه روستا و سنقر، کلیایی و دالاهو دو روستا را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها سه‌هزار و ۹۷۲خانوار با جمعیتی بیش از ۱۴هزار و ۳۶۰نفر از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه با بیان این‌که در مجموع برای آب‌رسانی به این روستاها بیش از ۲۹میلیارد و 7۸۰میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۲۴کیلومتر خط انتقال، ۱۷کیلومتر شبکه توزیع آب، سه ایستگاه پمپاژ و ۸۶۰مترمکعب مخزن اجرا شده است.

به گفته کاکاوند، مجموع اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این پروژه‌ها ۱۰۰نفر است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های زیرساختی مثل آب و فاضلاب در روستاها می‌تواند رونق کشاورزی را به‌دنبال داشته باشد و منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =